مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی:

قابلیت ۳۵۰ شرکت آ ذربایجان شرقی برای ورود به صنعت نفت و گاز

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۱۳:۳۲:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۸۱۳
قابلیت ۳۵۰ شرکت آ ذربایجان شرقی برای ورود به صنعت نفت و گاز
مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با اشاره به سابقه فنی و صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: طبق مطالعات صورت گرفته و احصای پتانسیل های برجسته صنعتی در بخش نفت و گاز در استان می توان گفت بیش از 350 شرکت در این استان قابلیت همکاری با صنعت نفت و گاز کشور را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه تخصصی نفت و گاز که با حضور  مسئولانمربوطه این بخش در استان و صنعتگران برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه با وجود پتانسیل های موجود در حال حاضر تنها 30 تا 40 شرکت در زمینه نفت و گاز در استان ما فعال هستند که باید در جهت افزایش حضور شرکت های استان در این صنعت باید تلاش کنیم.

وی، با اشاره به مطالعاتی که توسط ستاد نفت و گاز کشوری به صورت مجزا انجام شده است گفت: در مطالعات این ستاد نیز تبریز بعد از اهواز فرصتی برای توسعه فعالیت های صنعت نفت و گاز شناسایی شده است.

جهانگیری، برگزاری نخستین کارگروه مشترک با حضور مدیران ارشد نفت و گاز در استان را اقدامی قابل توجه دانست و گفت: خوشبختانه دکتر خدابخش استاندار محترم نیز در این نشست حضور داشتند و بر گسترش فعالیت ها تاکید کردند.

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، از تلاش های این مجموعه برای برگزاری نمایشگاه دائمی تجهیزات نفت و گاز در تبریز خبر داد و افزود:  طبق رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است تا در تابستان سال آینده این نمایشگاه در تبریز برگزار شود و نمایشگاه بین المللی تبریز نیز از این موضوع استقبال کرده است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی(RINOTEX 2017)  در آبان ماه سال جاری اظهار کرد: طبق تمهیدات صورت گرفته زون تخصصی نفت و گاز در سالن مجزایی برپا خواهد شد و ما انتظار داریم تا فعالان این عرصه در استان با تمام توان در این زون تخصصی حضور داشته باشد.

جهانگیری این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی پروژه های کلان نفت و گاز در شمالغرب کشور عنوان کرد و گفت:  انتظار    می رود تا مجموعه های درگیر با این صنعت با معرفی پروژه های کلان و پیش بینی بازار ، فعالان صنعتی استان را در این مسیر همراهی کنند.

وی با اشاره به بازار صنعت نفت و گاز گفت: بدون شک تا 20 تا 30 سال آینده بازار این حوزه فعال خواهد بود و در آینده نیز فراورده های نفتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدیRINOTEX، 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس  www.rinotex.ir  مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز