دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

مرکز ماده ۱۶ تبریز، نمونه اتحاد و همدلی مدیران استانی

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۴:۵۳:۵۴
کد خبر: ۶۲۸۳۵۹
مرکز ماده ۱۶ تبریز، نمونه اتحاد و همدلی مدیران استانی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با اشاره به همکاری کمیته علمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تصریح کرد: شناسایی و مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در استان یکی از مهم ترین اولویت‌های ماست و در این زمینه قدردان زحمات تمامی دستگاه‌های نظامی و انتظامی همچون سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و ... هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدعلی نصرتی در این جلسه با قدردانی از دکتر جبارزاده، استاندار سابق آذربایجان شرقی در زمینه تلاش برای راه اندازی مرکز ماده 16 تبریز گفت: امیدواریم با حضور دکتر خدابخش در استان، روز به روز شاهد افزایش حمایت‌های مدیریت ارشد استان از فعالیت‌های مربوط به مبارزه با مواد مخدر و کاهش روزافزون استفاده از مواد مخدر در جامعه باشیم.

 وی مرکز ماده 16 تبریز را ماحصل همدلی و همکاری تمامی مدیران اجرایی استان، خیرین و بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: اعتیاد، یکی از پنج آسیب اولویت دار کشور بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌های به‌عمل آمده، بیش از 92 درصد مردم در سال‌های گذشته، اعتیاد را مهم‌ترین و اولین آسیب اجتماعی خطرناک در کشور اعلام کرده‌اند.

نصرتی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... اظهار کرد: تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی این حوزه، جانانه و شبانه روزی پای کار آمده‌اند و بیش از تعیین تکلیف تهران برای آذربایجان شرقی، در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

 نصرتی، مرزهای استان را از پاک ترین مرزهای کشور از منظر میزان کشف مواد مخدر دانست و بیان کرد: پاکی مرزهای استان، در سایه غیرت مرزبانان و بخصوص مردم مرز نشین استان است.

وی از شناسایی، کشف و انهدام 15 کارگاه تولید مواد مخدر شیشه در سال‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته، تعداد کارگاه های تولید شیشه در استان به صفر رسید و در سالجاری نیز دو مورد نیز کشف و منهدم شده و متخلفین به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

 

 وی تعداد معتادان شناسنامه دار استان را 50 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: درمان و بهبود معتادین از طریق 271 مرکز درمان و کاهش آسیب انجام می‌شود که از این تعداد، 37 مورد، مرکز اقامت میان مدت می‌باشد. دو مرکز از مراکز فوق برای بانوان و بقیه مربوط به درمان و بهبود معتادان مرد است.

 

تهیه و تولید 12 فیلم سینمایی با موضوع مبارزه با اعتیاد، برگزاری چهارمین المپیاد بهبودیافتگان، ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر از معتادان بهبود یافته و یا در حال بهبود استان، کسب رتبه پنج کشوری توسط شورای هماهنگی در هفته مبارزه با مواد مخدر سالجاری و ... از دیگر اقدامات انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بود که نصرتی به آن اشاره کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این نشست از تهیه و تولید دو فیلم "بیگانه در خانه" و " زیرپل" در راستای فرهنگ سازی هرچه بیشتر در بین خانواده ها برای کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه خبر داد.

حسن استوار آذر از افزایش و شیوع مصرف مواد مخدر در کارگاه های صنعتی استان نیز هشدار داده و خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه از سوی نهادهای مسئول شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مهم ترین عملکرد کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پرداخت که از آن بین می توان اجرای کمپین نه به سیگار و قلیان و مواد مخدر، تهیه نقشه خطرپذیری محلات پرخطر شهری و روستایی، عملیاتی کردن هسته اعتیاد سند تدبیر توسعه استان، اجرای تئاتر با موضوع پیشگیری(علف) در تئاتر شهر استان به مدت دو هفته و ... خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز