با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهرستان هشترود به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۱:۴۴:۲۴
کد خبر: ۶۳۴۳۰۹
مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهرستان هشترود به بهره‌برداری رسید
مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر14 سال هشترود با صرف اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 250 میلیون ریال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، این مرکز در زمینی به مساحت 6 هزار متر و در 2 طبقه و زیربنای هزار متر ساخته شده و یک میلیارد ریال از هزینه ساخت آن را مادر شهید تباشیری اهدا کرده است.

همچنین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اورژانس اجتماعی شهرستان هشترود افتتاح شد.

علی ربیعی در مراسم افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه غربال‌گری ژنتیک در کشور شروع شده و برای جلوگیری از معلولیت های ذهنی، غربال‌گری ژنتیک بین زوجین الزامی می شود، گفت: در سه سال اخیر 50 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است.

وی گفت: نگهداری معلول در خانه و دادن هزینه از سوی دولت و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی از سیاست های دولت در زمینه مراکز نگهداری معلولان است.

ربیعی همچنین از پرداخت کمک مالی به خانواده هایی که معلولان خود را در خانه نگهداری می کنند، خبر داد.

وی اضافه کرد: اشتغال معلولان نیز از 2 طریق آموزش فنی و حرفه ای متناسب با فیزیک معلولانرو پرداخت حق بیمه کارفرمایی از سوی دولت دنبال می شود تا معلولان از طریق یکی از این 2 روش مشغول کار شوند.

ربیعی همچنین از پرداخت 50 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه در کمیته امداد و بهزیستی به مددجویان و افراد تحت پوشش در سه سال گذشته خبر داد.

وی افزود: در زمینه اشتغال همچنین بهزیستی و صندوق کارآفرینی تفاهم نامه ای برای پرداخت وام امضا کرده اند و آیین نامه اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز در کمیسیون اقتصادی نهایی شد.

ربیعی ادامه داد: دولت حساسیت زیادی بر روی استخدام سه درصدی معلولان در استخدام ها دارد و دستگاه ها نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز