مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی خبر داد

ثبت بیش از ۵۰ وقف جدید در استان

۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۱۰:۴۹:۲۹
کد خبر: ۶۳۸۵۴۱
ثبت بیش از ۵۰ وقف  جدید در استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به ثبت بیش از ۵۰ وقف در هشت ماهه اول سال‌جاری در استان، گفت: با توجه به ثبت ۱۳۵ وقف طی سال گذشته امیدواریم تا پایان سال شاهد افزایش وقف در استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصایبی در نشست با اصحاب رسانه‌ی استان به مناسبت فرارسیدن دهه‌ی وقف، اظهار کرد: وقوفات احیا نشده‌ی فراوانی در استان وجود دارد که  احیای این موقوفات نیازمند همکاری تمامی مردم استا است.

وی با اشاره به ضرورت احیای سنت حسنه وقف در جامعه گفت: در بحث موقوفات احیا، ترویج فرهنگ وقف و مهم‌تر از همه، حفظ و حراست و همچنین اجرایی کردن نیات واقفان از جمله وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حجت‌الاسلام مصایبی گفت: در شش ماه اول سالجاری، ۱۷۵ سند برای موقافات اخذ شده که این اسناد شامل بیش از 550 رقبه هستند، همچنین در مباحث حقوقی نیز ۸۳ رای نیز بر له موقوفات اخذ شده که بیش از ۳۰ رای آن اجرایی شده است، شاخص‌ترین این رای‌ها در مورد موقوفه‌ی ربع رشیدی مبنی بر ابطال سند ماکلیت پلاک 477، وصیت ثقه‌الاسلام اندبیل، مغازه‌های فخر علما در مراغه و... بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای عمران و آبادانی بقاع متبرکه نیز کارهای مبارکی انجام شده و اکثر بقعه‌ها مثل سید حمزه بندکشی شده و مورد تعمیر قرار گرفته‌اند؛ بقعه امام‌زاده سیدحمزه(ع) ساختمانی میراثی بوده و با توجه به فرارسیدن تبریز 2018 خودمان دست به کار شده و با هماهنگی میراث فرهنگی تعمیراتی در این بقعه انجام داده‌ایم.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز