استاندار آذربایجان شرقی:

بی‌سوادی در شأن جامعه اسلامی نیست/ تبریز باید در نرخ باسوادی هم جزو اولین‌ها باشد

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۰:۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۵۶۱۲۰
بی‌سوادی در شأن جامعه اسلامی نیست/ تبریز باید در نرخ باسوادی هم جزو اولین‌ها باشد
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه معجزه پیامبر گرامی اسلام، کتاب قرآن و مأموریت او، تزکیه و تعلیم انسان‌هاست، گفت: بی‌سوادی، دور از شأن فرد مسلمان و جامعه اسلامی است و باید تلاش کرد تا همه افراد جامعه از نعمت سواد برخودار شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آئین گرامی‌داشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در تبریز، با قدردانی از همه کسانی که در گمنامی، کار ارزشمند سوادآموزی را انجام می‌دهند، گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی در مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که کشور در تلاطم جنگ داخلی و تحرکات گروه‌های معاند و استکبار جهانی بود، نشان از درایت امام راحل داشت.

وی افزود: در سایه این تدبیر بود که نرخ باسوادی کشورمان از 48 درصد در سال 57 به 94 درصد رسیده و این از افتخارات و خدمات ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن به‌عنوان معجزه پیامبر گرامی اسلام، کتاب هدایت و تعلیم بشر است، افزود: در شأن جامعه اسلامی نیست که حتی درصد اندکی از افراد آن بی‌سواد باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان آذربایجان شرقی به‌رغم تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش، پائین‌تر از متوسط کشوری است، گفت: تبریز همواره به شهر اولین‌ها شهره بوده و این عنوان، عمدتاً در حوزه‌های فرهنگی و علمی بوده است و نشان می‌دهد که اندیشه و چارچوب فکری متفکران این شهر در جهت گسترش علم بوده است.

خدابخش گفت: بر این اساس باید دست به دست هم دهیم و در نرخ باسوادی هم جزو اولین‌ها باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آموزش مهارت‌های هفت‌گانه رایانه (ICDL) در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، گفت: یکی از کارهای ارزشمند برای باسواد کردن افراد، تلاش برای رفع نیازهای آنان است و امروز در دنیا هم تعریف باسوادی به توان استفاده از کامپیوتر تغییر یافته است.

وی افزود: ساختارهای اقتصادی و اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که تولید بی‌سوادی نکند و افراد جامعه بتوانند توانایی کار با ابزارهای مورد نیاز خود را داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز