استاندار آذربایجان شرقی:

۲۰۱۸ فرصت تاریخی برای آذربایجان

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۷:۴۴:۱۷
کد خبر: ۶۶۷۰۰۵
۲۰۱۸ فرصت تاریخی برای آذربایجان
استاندار آذربایجان شرقی تبریز 2018 را فرصتی تاریخی برای این منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش اظهار کرد: تبریز با بررسی شرایط و ویژگی های بخصوص این شهر از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی انتخاب شد.

وی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت ۵۷ کشور اسلامی هر سال یک شهر را پایتخت گردشگری شهرهای کشورهای اسلامی انتخاب می کند که در ۲۰۱۸ تبریز را معرفی کرده است.

وی خاطرنشان کرد:  ۲۰۱۸ فرصت تاریخی و با اهمیت برای معرفی تبریز وآذربایجان به کشورهای اسلامی و کشورهای دنیاست. تبریز 2018 تنها فرصتی برای تبریز نیست، این فرصت برای تمامی شهرهای آذربایجان شرقی است تا بحث گردشگری را در این شهرها هم رونق ببخشیم.

استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد: باید بتوانیم در این فرصت و در تداوم آن در سالهای آینده تبریز را از جنبه های معنوی، تاریخی، فرهنگی و مدنی به گردشگران کشورهای دنیا معرفی کنیم تا گردشگران در تبریز و آذربایجان شرقی حضور یابند و ما  بتوانیم میزبانی گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی با اشاره به  ویژگی های و پتانسیل های گردشگری خاص شهر تبریز گفت: تبریز آن گونه که در کتاب ها گفته شده چهار هزار سال سابقه دارد از صدها سال پیش تبریز یکی از مهمترین شهرهای سر راه جاده ابریشم بود که چین را به اروپا وصل می کرد.

خدابخش افزود: تبریز حقیقتا شهر اولین هاست. اولین چاپخانه، ترجمه کتاب های اروپایی، اولین مدرسه، اولین مدرسه کر و لال، اولین تئاتر، اولین بلدیه نشان از مدنیت عمیق این شهر دارد.

وی گفت: در مقبره الشعرای تبریز ۴۵۰ هزار شاعر مدفون هستند و در هیچ کجای دنیا جایی با این عظمت وجود ندارد که بیش از 400 شاعر و اهل علم و عرفان در یک جا جمع شده باشد.این امر نشانگر وجود عواطف و مکاتب مختلف قوی در تبریز بوده است این مسائل و وجود بناها و مجموعه های محتشمی مانند بازار تبریز، مسجد کبود، ربع رشیدی و جاهای تاریخی، دیدنی و تفریحی بسیاری همانند این دست به دست هم دادند تا در ایران شهر نامزد پایتختی گردشگری کشورهای اسلامی باشد و از بین دو شهر یزد و تبریز، این کهن شهر تبریز بود که به پایتختی انتخاب شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز