معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

دسترسی آزاد به اطلاعات، از جمله حقوق شهروندی است/ انقلاب اسلامی برای حاکمیت قانون بود

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۲:۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۷۷۶۱۳
دسترسی آزاد به اطلاعات، از جمله حقوق شهروندی است/ انقلاب اسلامی برای حاکمیت قانون بود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، دسترسی آزاد به اطلاعات و فضای مجازی را از جمله حقوق شهروندی برشمرد و گفت: علم و فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و اگر می‌خواهیم روند توسعه را طی کنیم باید آرامش مردم را در این شرایط تأمین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،رحیم شهرتی‌فر در دوره آموزشی حقوق شهروندی در شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با بیان اینکه در تاریخ معاصر شاهد فداکاری‌هایی در مسیر قانون‌گرایی بودیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران برای حاکمیت قانون بود، همچنان‌که در انقلاب مشروطه نیز مردم متوجه شدند که برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید قانون حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: در سایه نظام اسلامی، قانون‌گرایی و رعایت حقوق ملت مورد توجه قرار گرفته و در دولت تدبیر و امید نیز مسأله حقوق شهروندی جزو اولویت‌هاست.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اساس حقوق شهروندی برپایه آموزه‌های اسلامی است، افزود: در منشور حقوق شهروندی، حق همه ملت ایران در نظر گرفته شده است و شهروند شامل همه کسانی است که در همه نقاط کشور زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود و نباید اجازه دهیم تعیین سرنوشت ملت و تحقق حقوق شهروندی با مطالبات غیرقانونی خدشه‌دار شود.

شهرتی‌فر همچنین عدم رعایت قانون را منشأ بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: در راستای حقوق شهروندی باید به موضوع امر به معروف ونهی از منکر توجه خاصی داشته باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز