معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی:

ارزش و جایگاه مهندسی باید حفظ شود

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۱:۰۶:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۶۱۷
ارزش و جایگاه مهندسی باید حفظ شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به ارزش و اهمیت کار مهندسی، گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش مهندسان است و مسئولیت اجتماعی و شرعی این کار را سنگین تر و با اهمیت کرده و بایستی همواره ارزش و جایگاه این مسئولیت حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در مراسم گرامی‌داشت روز مهندس و یادواره ۱۴۰۰ شهید مهندس استان، اظهار کرد: اگر همه ساله‌ روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی را گرامی می‌داریم به‌خاطر مسئولیت خطیر مهندسان است؛ چرا که اگر مهندسی خطا کند تلفات آن بسیار زیادتر از خطای دیگر مشاغل خواهد بود، البته در مقابل این مسئولیت باید به قدر و منزلت فعالیت‌های مهندسی هم توجه شود.

وی با گلایه از این‌که ما همواره راه‌حل را از دیگران می‌خواهیم، گفت: ما در اجتماع مسئولیت داریم و باید توجه کنیم که چگونه این نقش را ایفا می‌کنیم و اگر مقرر است چاره‌ای برای دردهایمان پیدا کنیم باید خودمان تصمیم گرفته و آن را عملیاتی کنیم نه اینکه راه‌حل را از دیگران بخواهیم.

پورمهدی بخش عمده مشکلات کشور و به ویژه مشکلات حوزه‌ی مهندسی را در ارائه‌ی یک مدل و نقشه از سوی دستگاه‌های مرکزی به تمامی شهرها و مناطق دانست و گفت: باید برای شرایط جغرافیایی مختلف نسخه‌ی متفاوتی را پیچید! اما متاسفانه برخی دستگاه‌های مرکزی به این قضیه توجه نمی‌کنند.

وی گفت: تا کنون به کاردان‌ها و تکنسین‌های حوزه مهندسی ساختمان میدان نداده ایم تا بتوانیم فاصله‌ی بین کارگر و مهندس را پر کنیم! همین امر منجر به کثرت مهندسان شده است و اکنون باید تلاش کنیم تا تعادل را در این رابطه ایجاد نماییم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز