شهردار منطقه ۱ تبریز تشریح کرد؛

سامان‌دهی معضل آب‌های سطحی منطقه، با اجرای پروژه‌های کانال‌کشی/ تقویت زیرساخت محلات حاشیه‌نشین

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۴:۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۸۱۷۷۴
سامان‌دهی معضل آب‌های سطحی منطقه، با اجرای پروژه‌های کانال‌کشی/ تقویت زیرساخت محلات حاشیه‌نشین
شهردار منطقه ۱ تبریز، تقویت زیرساخت‌های محله‌ای در بافت‌های حاشیه‌نشین را از اقدامات کارساز این منطقه خواند و گفت: با توجه به بافت، جغرافیا و وضعیت برخورداری منطقه ۱، اولویت این منطقه در سال‌های اخیر، به خدمات‌ محله‌ای اختصاص یافته و بیش از ۳ میلیارد تومان، در این محلات شده‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدعلی مولاخواه با بیان این‌که قسمت عمده‌ای از محدوده منطقه ۱ شامل بافت حاشیه‌نشین با جمعیت متراکم است، تصریح کرد: با توجه به شرایط ارتفاعی محلات ایده‌لو، ملازینال، سیلاب گوشخانه و قسمت‌هایی از یوسف‌آباد، امکان تردد خودرویی، سال‌های متمادی، در این مناطق فراهم نبود؛ از این رو، سعی شده زیرساخت‌های لازم در این محلات، تقویت شود و خوشبختانه موفقیت‌هایی نیز در این خصوص، حاصل شده‌است.

وی با بیان این‌که در سایه تلاش عوامل اجرایی و با هزینه‌گذاری‌ لازم، به ندرت «مسیر بدون پله» در این محلات، به چشم می‌خورد، اضافه کرد: اجرای طرح‌های پله‌گذاری، علاوه بر تسهیل و ایمن‌سازی تردد عمومی، در هدایت آب‌های سطحی، محدودسازی ورود ضایعات‌فروشان به کوچه‌های کم‌عرض و همچنین پیشگیری از فرسایش خاک موثر است.

شهردار منطقه ۱ تبریز، ادامه داد: بازگشایی ورودی ملازینال و ایجاد مسیر دسترسی خروجی به اتوبان پاسداران، آسفالت، سامان‌دهی، جدول‌گذاری، ترمیم دیوارهای شکسته و جمع‌آوری زباله، از جمله اقداماتی است که سال‌ها، در مناطق حاشیه‌نشین، کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، اما با تلاش عوامل عمرانی و خدماتی، توانستیم این اقدام را به صورت خدمات مستمر، به شهروندان ارائه دهیم.

وی در ادامه به رویکردهای عمرانی منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۶، ماموریت‌هایی برای منطقه تعریف شده و اهداف عمرانی و خدماتی منطقه، به نسبت تحقق بودجه، پیگیری شده‌است.

مولاخواه ساختمان اداری و خدماتی شهرداری منطقه ۱ تبریز و مرکز همایش‌ ولیعصر (عج) را مهم‌ترین پروژه منطقه ۱ خواند و افزود: این ساختمان شامل ۱۳ طبقه در دو بخش خدماتی و اداری طراحی شده‌است؛ خوشبختانه، مبلغ لازم برای این پروژه، جذب شده و به زودی، سازه فلزی سه طبقه از آن، اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۱ تبریز، با اشاره به اشاره به تقویت زیرساخت‌های ایمنی در منطقه ۱ گفت: سالن چند منظوره رفاهی و بحران در گلکار در دست اجرا است و مطابق زمان‌بندی‌، تلاش می‌شود در اردیبهشت سال آینده تکمیل شود؛ همچنین ساختمان آتش‌نشانی ایستگاه گلکار نیز در دست اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، مراحل سخت‌افزاری آن تکمیل شود.

وی در ادامه، به معضل طغیان آب‌های سطحی در منطقه اشاره کرد و افزود: این معضل، حتی ممکن است در مواقع بارش، به عامل بحرانی در دامنه‌های حاشیه‌نشین عینالی تبدیل شود؛ از این رو، احداث و سامان‌دهی کانال‌ها، به عنوان یک راهکار خدماتی و عمرانی در منطقه ۱ اجرا شده‌است.

شهردار منطقه ۱ ادامه داد: طرح‌های کانال‌کشی منطقه، اگرچه از نظر پنهان است، اما از دستاوردهای برجسته شهرداری است که مجموعاً به طول ۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

مولاخواه با بیان این‌که کانال یوسف‌آباد، در قالب باکس‌های ۲ در ۲ متر، احداث شده است، افزود: این کانال، از پل پاسداران شروع شده و به کانال عباسی و سپس مهرانه‌رود، روانه می‌شود؛ همچنین کانال چهارراه عباسی به سمت ورودی علی‌آباد نیز به صورت روپوشیده در دست اجرا است.

شهردار منطقه ۱ تبریز، ادامه داد: کانال گلکار از طرف مجتمع پتروشیمی، تماماً به صورت روپوشیده سامان‌دهی و به مهرانه‌رود متصل شده است؛ مشابه همین عملیات نیز در حد جنوبی زیرگذر گلپارک تا خیابان قانون اجرا و باعث روانسازی ترافیکی و حل معضل آب‌های سطحی شده‌است.

وی تاکید کرد: در همین راستا، سال آینده با احداث کانالی، معضل آب‌های سطحی ولی‌امر و رشدیه با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان، حل می‌شود.

مولاخواه متذکر شد: طرح‌های کانال‌کشی، پس از مطالعات و نیازسنجی‌های فنی و عمرانی، طراحی و عملیاتی شده و به امید خدا معضل آب‌های سطحی منطقه، با اجرای این راهکار خدماتی، به صورت اساسی، سامان‌دهی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز