معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی از مهم‌ترین سیاست‌های توسعه استان است

۱۳۹۷/۰۱/۰۸ - ۱۱:۴۹:۴۰
کد خبر: ۶۹۱۷۳۶
توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی از مهم‌ترین سیاست‌های توسعه استان است
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی را از مهم‌ترین سیاست‌های توسعه استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های خوبی در هر دو بخش ریلی و جاده‌ای در حال اجراست که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در سهولت رفت‌وآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حمل‌ونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،محمدصادق پورمهدی که صبح امروز پس از بازدید از ایستگاه راه‌آهن تبریز، مسیر تبریز تا صوفیان را به‌وسیله قطار گردشگری تبریز- جلفا طی کرده بود، در مسیر بازگشت به تبریز سوار خودروی خبرنگاران شد و به سؤالات آنان در موضوعات مختلف پاسخ داد.

وی با اشاره به وجود 100 کیلومتر خط‌ آهن در محدوده راه‌آهن آذربایجان، گفت: با بهره‌برداری از راه‌آهن تبریز- میانه، 140 کیلومتر دیگر به این مسیر ریلی اضافه می‌شود.

پورمهدی با بیان اینکه تقویت قطارهای حومه‌ای یکی از اولویت‌های حمل‌ونقل ریلی در استان است، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این قطارها در مسیر تبریز به جلفا و تبریز به آذرشهر شده و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای تبریز- مراغه، تبریز- سهند و بستان‌آباد- سراب نیز جزو برنامه‌های راه‌آهن آذربایجان است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، تنها مسیری که از خط آهن بی‌نصیب می‌ماند محور تبریز- اهر است که با توجه به وجود معادن مختلف در منطقه اهر و ورزقان، ایجاد خط آهن در این محور نیز به‌صرفه است.

پورمهدی گفت: در سطح دنیا، معادن یکی از بهره‌برداران مهم راه‌آهن هستند و امیدواریم با راه‌اندازی خط آهن در محور تبریز- اهر بتوانیم ضمن سهولت حمل‌ونقل مسافری، شاهد توسعه حمل‌ونقل باری و در نتیجه توسعه صنایع معدنی در این منطقه باشیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه تبریز- مرند- بازرگان نیز گفت: این پروژه در محور تبریز تا صوفیان کاملاً فعال است و با اتمام این محور، ادامه آن تا مرند اجرا خواهد شد و برای محور مرند تا بازرگان نیز با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مذاکرات انجام شده و امیدواریم سریعاً به نتیجه برسیم.

وی از آغاز تملک اراضی برای اجرای کمربندی جنوبی تبریز به موازات بزرگراه شهید کسایی نیز خبر داد و گفت: این پروژه به طول 24 کیلومتر در شش باند، آزادراه تبریز- زنجان را به بزرگراه تبریز- مرند متصل می‌کند و برای اجرای آن در مدت سه سال، بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

پورمهدی افزود: آزادراه مراغه- هشترود نیز به طول 105 کیلومتر توسط چهار پیمانکار به شدت در حال اجراست و امیدواریم در سال جاری یک قطعه از آن را به زیر بار ترافیک ببریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در بخش آزادراهی استان در حال انجام است که بهره‌برداری از آنها می‌تواند در سهولت رفت‌وآمدهای مردم و همچنین رشد صنعت حمل‌ونقل و توسعه صنعت گردشگری تأثیر بسزایی داشته باشد.

پورمهدی ادامه داد: صنعت گردشگری استان رفته‌رفته مسیر خود را پیدا می‌کند و آن‌چه در این میان بسیار حائز اهمیت است معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی است.

وی افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه برعهده دارند و یکی از مواردی که بنده بارها بر آن تأکید کرده‌ام تهیه کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری و نقاط دیدنی استان و اطلاع‌رسانی آن در رسانه‌ها و فضای مجازی است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین به همراه خبرنگاران و عکاسان، از خانه تاریخی ستارخان در محله امیرخیز تبریز و مجموعه فرهنگی تاریخی مقبرة‌الشعرا بازدید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز