استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد:

جزییات برنامه های سفر دکتر روحانی به تبریز /خبرهای خوش به شرکت های دانش بنیان/ رونمایی از کتاب چگونه درست بنویسیم به زبان ترکی

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۲۱:۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۹۸۴۷۹
استاندار آذربایجان شرقی جزییات برنامه های سفر دکتر روحانی به استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جمع خبرنگاران با اشاره به جلساتی که در راستای سفر ریاست جمهوری به استان در سطح ملی برگزار شده است اظهار کرد: با حضور دکتر روحانی طی روزهای گذشته مهمترین پروژه های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه راه آهن میانه-تبریز، احیای دریاچه ارومیه و تبدیل تبریز به عنوان قطب سوم خودروسازی موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

خدابخش، با اشاره به آخرین سفر رییس جمهور به استان در اردیبهشت 94 و نتایج این سفر گفت: خوشبختانه تعهدات این سفر در بخش عمرانی به صورت کامل محقق شد و تنها پروژه ای که هنوز نیمه کاره است پروژه بزرگراه تبریز-مرند-بازرگان است که قرارداد این پروژه با یک شرکت ترکیه ای بود که عملیاتی نشدو پروژه در مسیر مرند -بازرگانی نیمه تمام است و ما این موضوع را به اطلاع ریاست محترم جمهور رساندیم.

وی خبر خوشی نیز برای فعالان عرصه فناوری داشت و گفت: در این سفر تفاهم نامه ای فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری آذربایجان شرقی و وزارت خانه های مرتبط در راستای انتخاب تبریز به عنوان پایلوت اجرای برنامه های دانش بنیان منعقد می شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح نخسین برج فناوری در استان خبر داد و افزود:این مجموعه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی خریداری شده است و با شرایط ویژه اجاره به شرط تملیک به شرکت های دانش بنیان واگذار می شود.

وی از پیگیری قول های دکتر روحانی به مردم تبریز نیز خبر داد و گفت: یکی از وعده های ایشان بحث فرهنگستان زبان ترکی بود که با نام بنیاد فرهنگ،هنر و ادب آذربایجان ایجاد شد و اقدامات ارزشمندی در این مجموعه صورت گرفته است و در این سفر به احتمال قوی کتاب چگونه درست بنویسیم  در رابطه با زبان ترکی در این سفر رونمایی می شود...

این خبر تکمیل می شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز