با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

عملیات اجرایی قطعه پنجم آزادراه مراغه- هشترود آغاز شد

۱۳۹۷/۰۲/۱۳ - ۱۰:۵۳:۲۳
کد خبر: ۷۰۳۴۰۴
عملیات اجرایی قطعه پنجم آزادراه مراغه- هشترود آغاز شد
عملیات اجرایی قطعه پنجم آزادراه مراغه- هشترود به طول 6 کیلومتر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در مراسم کلنگ‌زنی این طرح، گفت: قطعه 5 آزاد راه هشترود به مراغه به طول 6 کیلومتر و با 300 میلیارد ریال اعتبار در عرض 18 ماه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: این قطعه با مشارکت بانک سپه و پیمانکار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

خدابخش همچنین به سد سهند هشترود و ضرورت اجرای پایاب آن اشاره کرد و گفت: مسیر قطعه 5 می تواند بهترین مسیر برای عرضه محصولات تولیدی در پایاب این سد باشد و آرزوی دیرینه مردم هشترود جهت ورود به آزاد راه زنجان تبریز و مراغه را برآورده کند.

معاون زیرساخت و توسعه آزادراه‌های کشور نیز اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای آزادراه مراغه - هشترود به طول 92 کیلومتر را 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: آزاد راه مراغه - هشترود یکی از محورهای معم ارتباطی غرب کشور خواهد بود وعراق را مرکز ایران وصل خواهد کرد و موجب رونق اقتصادی شهرهای جنوب آذربایجان شرقی می شود.

سید حسن میرشفیع گفت: این طرح 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر و سرعت متوسط تردد 120 کیلومتر در ساعت اجرا می شود.

وی افزود: عملیات این طرح شامل 14 میلیون و 600 هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، 6 میلیون و 700 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، 750 متر مکعب زیرساخت و 750 هزار تن آسفالت ریزی است.

طرح قطعه 5 آزادراه هشترود به مراغه با عرض مسیر 26.40 تا 38 متر با 633 هزار و 262 متر مکعب خاکبرداری، 475 هزار و 868 متر مکعب خاکریزی، 27 هزار و 600 متر مربع قالب بندی، 12 هزارمتر مکعب بتن ریزی، 33 هزار متر مکعب زیرسازی، 45 هزار تن آسفالت و تعداد 18 دستگاه آبرو و یک دستگاه تقاطع غیر همسطح در 18 ماه ساخته خواهد شد.

محور فعلی مراغه – هشترود به طول 101 کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از 2 شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و /مال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز