هشدار پلیس فتا در خصوص جمع‌آوری نذورات مردمی در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۵:۲۲:۳۶
کد خبر: ۷۱۱۶۶۸
هشدار پلیس فتا در خصوص جمع‌آوری نذورات مردمی در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در خصوص افزایش کلاهبرداری های مالی با عنوان جمع آوری نذورات مردمی برای افراد نیازمند و بی بضاعت در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سرهنگ "محسن محمودی" با اشاره به جمع آوری نذورات مالی برای نیازمندان در فضای مجازی در ماه مبارک رمضان گفت: امروزه، سیر پیشرفت فناوری اطلاعات، ارتباطات و نوآوری‌های حاصل از آن مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی باعث پیدایش شگردهای جدید کلاهبرداری در این فضا و سوء استفاده از احساسات و عواطف پاک مردم، شده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان برخی از کلاهبرداران با طراحی سایت، کانال و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع آوری نذورات نقدی برای نیازمندان و ... در قالب پخش نذری و افطاری اقدام به ترغیب کاربران برای مشارکت در این طرح‌های خداپسندانه در فضای مجازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به شماره حساب‌هایی که جهت جمع آوری و واریز نذورات مردمی در فضای مجازی منتشر می‌شود، اطمینان نکنند و درصورت تمایل به کمک به افراد بی بضاعت و نیازمند، حتماً از طریق سایت‎ها و موسسات معتبر اقدام کنند، چرا که برخی با تحریک کاربران روزه‌دار آن‎ها را به درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده و اقدام به کلاهبرداری از آ‌‎ن‎ها کرده و یا مبالغ واریزی را به این نیت هزینه نمی‌کنند و از آن بهره‌برداری شخصی می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان و کاربران در پایان ماه رمضان و قبل از پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند و در صورت هر گونه شک و شبهه در اصالت این سایت‌ها از پرداخت فطریه و کفاره روزه خود به شماره حساب‌های موجود در این سایت‌ها خودداری کرده و تنها از طریق موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی خود کرد‌ه‌اند، اقدام کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی و سایت‎های ناشناس خودداری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای واریز وجه نقد به حساب موسسات معتبر نیز حتما دقت کنید تا درگاه، درگاه اصلی بانکی بوده و فیشینگ نباشد، آدرس درگاه اینترنتی با https آغاز شده و دقت کنند که هنگام به روزرسانی حتماً صفحه کلید مجازی تغییر کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز