استاندار آذربایجان ‌شرقی:

تلاوت و حفظ مقدمه عمل به قرآن است

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۸:۲۵:۵۵
کد خبر: ۷۲۷۲۳۹
تلاوت و حفظ مقدمه عمل به قرآن است
استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به جامعیت آیات قرآنی در رابطه با زندگی بشری، گفت: قرآن کریم برای تمامی رفتارها و امور بشری برنامه و توصیه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم، با تاکید بر اهمیت جاری شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، تاکید کرد: عمل به آیات قرآنی، قلب و زندگی و همچنین جامعه بشری را نورانی می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاوت و حفظ مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است، یادآور شد: اگر زندگی انسان منطبق بر آیات قرآنی باشد، جامعه نیز نورانی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر اینکه به عنوان یک مسلمان باید به قرآن عمل کنیم و اوامر و نواهی موجود در آن را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: با عمل به آیات قرآنی، آرامش قلبی انسان فراهم شده و جامعه نیز از بسیاری گرفتاری‌ها و آسیب‌ها نجات می‌یابد.

او با اشاره به اینکه باید از قرآن بینش بگیریم، یادآور شد: باید صدای تلاوت قرآن از خانه‌ها شنیده شده و جامعه با قرآن مانوس شده و در آیات قرآنی تدبر و تفسیر شود.

او افزود: عمل به قرآن، رفتار، فکر و قلب انسان را سلیم کرده و این قلب سلیم است که در آخرت کمک حال ما خواهد بود.

خدابخش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی توسط سازمان‌های مردم نهاد، گفت: خیل عظیمی از جوانان و نوجوانان در استان مشغول آموزش قرآن بوده و باید این فعالیت‌ها را توسعه دهیم و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی کمر همت ببندیم.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در پایان تاکید کرد: به یقین هرکس که توفیق حفظ و تلاوت قرآن را دارد، قلبش نورانی شده و مشمول رحمت الهی است.

مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در آذربایجان‌ شرقی با شرکت 494 نفر از حافظان و قاریان قرآن، امروز ۱۷ تیر ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز