استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم سامان‌دهی ساخت‌وسازهای حاشیه تبریز/ طرح‌های شهری با آینده‌نگری تدوین شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۶:۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۴۰۴۸۰
لزوم سامان‌دهی ساخت‌وسازهای حاشیه تبریز/ طرح‌های شهری با آینده‌نگری تدوین شود
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 600 واحد تولیدی و مسکونی غیرمجاز در منطقه "آرپادره‌سی" تبریز، گفت: تدوین طرحی برای سامان‌دهی این واحدها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، افزود: 30 درصد کلان‌شهرهای کشور با پدیده حاشیه‌‌نشینی درگیر بوده و این پدیده بدون هیچ نظم و ترتیبی پیش می‌رود و به معضل بزرگی برای مدیران شهری تبدیل شده است.

وی یادآوری کرد: وجود کوچه‌های تنگ و باریک یک متری در مناطق حاشیه‌نشین موجب بروز مشکلاتی برای دستگاه های خدمات‌رسان شده و کنترل و نظارت بر آنها را دشوار کرده است.

خدابخش با بیان اینکه مشاورانی که طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها را تدوین می‌کنند فقط رشد طبیعی جمعیت را مدنظر قرار داده و از پدیده مهاجرت غفلت می‌کنند، ادامه داد: در تدوین طرح‌های تفصیلی شهرها باید وضعیت 10 سال آینده پیش‌‌بینی شود.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا قبل از احداث شهرها، آینده‌نگری لازم حتی تا 100 سال مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان، یادآوری کرد: باید کلینیک شناسایی مشکلات و بیماری‌های واحدهای تولیدی راه اندازی شود تا مسایل اصلی و واقعی واحدها به درستی تشخیص و برای آن ها نسخه ارایه شود.

خدابخش از پرداخت 120 هزار میلیارد ریال یارانه دولت برای اشتغال‌زایی جوانان خبر داد و افزود: سهم آذربایجان شرقی از این یارانه حدود چهار درصد است که باید برای هزینه‌کرد مناسب این رقم سیاست‌گذاری شود.

وی گفت: مقرر شده 20 درصد اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تحت عنوان وجوه اداره شده برای تولید و اشتغال هزینه شود که باید بهترین استفاده را از این امکان در جهت توسعه استان ببریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز