معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

ضرورت نقش‌آفرینی بانک‌های خصوصی در توسعه استان

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۴:۴۵:۱۶
کد خبر: ۷۵۸۴۸۴
ضرورت نقش‌آفرینی بانک‌های خصوصی در توسعه استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش‌آفرینی بانک‌های خصوصی در توسعه استان گفت: همه مدیران استان در قبال مسائل و مشکلات مسئول هستند ازاین‌رو مدیران بانک‌های خصوصی نیز باید در حد توان در خدمت توسعه استان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری، در نشست تخصصی با مدیران بانک‌های استان اظهار کرد: بخشی از منابع استان در بانک‌های خصوصی جمع‌آوری می‌شود و این منابع باید برای توسعه استان آذربایجان شرقی هزینه شود.

وی، با تأکید بر شفافیت در ارائه آمار و ارقام فعالیت بانک‌های خصوصی در استان گفت: شفافیت در اطلاعات مالی بانک‌ها در تدوین برنامه‌های آتی حائز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از منابع بانک‌های خصوصی در استان هزینه می‌شود اما این میزان کافی نیست و ما انتظار داریم در طول سه ماه آینده، بانک‌های خصوصی هزینه کرد منابع خود در استان را به بالای 70 درصد برسانند.

جهانگیری، حمایت از تولید در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور را وظیفه‌ی تمامی مدیران اقتصادی دانست و گفت: امروز صنعت گران و تولیدکنندگان بیش از هر چیزی نیازمند تأمین سرمایه‌ی در گردش هستند و ما برای کمک به حفظ اشتغال موجود باید دست‌به‌دست هم دهیم تا تولیدکننده را همراهی کنیم.

وی از بانک‌های خصوصی خواست تا این بار به‌جای سراغ گرفتن از تولیدکنندگان خوش‌حساب به سراغ واحدهای مشکل‌دار بروند و گفت: متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان استان آن‌گونه که بایدوشاید مسلط به مسائل مالی و بانکی نیستند ازاین‌رو انتظار داریم بانک‌ها به‌عنوان مشاوران مالی و بانکی به سراغ این واحدها رفته و آن‌ها را در شرایط سخت اقتصادی کمک کنند.

وی خواستار تسهیل ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان شد و گفت: رعایت حقوق قانونی مشتری وظیفه‌ای تعریف‌شده برای تمامی بانک‌ها است و در کنار این موضوع بانک‌ها در ارائه تسهیلات رونق تولید و حتی تسهیلات ارائه وام ازدواج باید مردم را همراهی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز