استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت تامین مواد اولیه کارخانجات

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۲:۰۰:۰۹
کد خبر: ۷۶۱۵۵۸
ضرورت تامین مواد اولیه کارخانجات
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید، باید کمک و منابع مالی موردنیاز واردکنندگان با سود پایین‌تر تامین شود.
به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، دکتر مجید خدابخش در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، از واردکنندگان و تولیدکنندگان استان نیز خواست تا در برهه کنونی مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز استان را از طریق واردات تأمین کنند.

وی با بیان اینکه وجوه اداره شده استان باید به واردات کالاهای مورد نیاز تخصیص یابد، اظهار داشت: بخش خصوصی و تولیدکنندگان توانمند می‌توانند در این برهه زمانی برای واردات نیازهای واقعی استان اقدام کنند و از تسهیلات اعطایی بهره‌مند شوند.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با توجه به اینکه میزان صادرات نسبت به واردات بیشتر شده است باید تعرفه‌های واردات کاهش یابد.

خدابخش با تاکید بر مدیریت قیمت‌ها و صادرات، تعیین نرخ ارز صادراتی بر مبنای عدد واقعی و اصلاح پیمان‌سپاری ارزی، ادامه داد: با این اقدام‌ها می‌توان به حفظ اشتغال و تامین مواد اولیه مورد نیاز استان کمک کرد.

وی با اشاره به مسائل اخیر مربوط به حوزه حمل و نقل، گفت: در روزهای عادی 3 هزار و 500 کامیون برای جابه‌جایی کالا ثبت‌نام می‌کرد و هم‌اکنون این رقم به حدود 4 هزار مورد رسیده و فضاسازی برخی رسانه‌های معاند مبنی بر محدودیت بارگیری و اعتصاب کامیون‌داران واقعیت ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی مشکل کامیون‌داران را نبود لاستیک و گرانی لوازم یدکی اعلام و یادآوری کرد: هم‌اکنون لاستیک مورد نیاز آنها در حال توزیع است و هیچ‌گونه ناامنی در جاده‌ها وجود ندارد.

خدابخش افزود: پیوستن به پویش جابه‌جا نکردن بار، اقدامی سیاسی و بر خلاف امنیت ملی است و با این افراد برخورد می‌شود، ولی اعتراض در چارچوب حقوق شهروندی و قوانین مشکلی ندارد.

وی گفت: تعدادی از طرح‌های نیمه‌تمام و مهم استان ازجمله آزادراه‌های تبریز- مرند، تبریز- سهند و مراغه هشترود و بیمارستان هزار تخت‌خوابی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

در این نشست موانع اجرایی تبصره 16 قانون بودجه سال 97، اجرای مصوبات مرتبط با حوزه فرش دستباف استان، پیش‌‌نویس آیین‌نامه پیشنهادی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ خدمات از شرکت‌های خدمت‌رسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز