نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:

گسترش روابط ایران و ترکیه

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۷:۳۱:۳۰
کد خبر: ۷۸۴۳۶۳
گسترش روابط ایران و ترکیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و همسایگی ایران و ترکیه لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور را دو چندان می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا  در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار سرکنسول جدید جمهوری ترکیه در تبریز گفت:  نقش سرکنسولی در ایجاد وحدت و گسترش روابط بین دو کشور غیر قابل انکار است.

امام جمعه تبریز با اشاره به کودتای اخیر در ترکیه گفت: ایران اولین کشوری بود که این کودتا را محکوم کرد چرا که امنیت کشورهای همسایه در اولویت سیاست های خارجه ایران قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با بیان اینکه اقدام امام خمینی در نزدیکتر شدن مسلمانان فراموش شدنی نیست، افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب با پیروی از روحیه بنیانگذار کبیر انقلاب، بر همراهی و نزدیکی بیش از پیش مسلمانان تاکید دارند، چرا که هر چقدر مسلمانان به هم نزدیک شوند، آمریکا به همان اندازه عصبانی می شود.

سرکنسول جدید ترکیه در تبریز نیز در این دیدار گفت: دو کشور ایران و ترکیه با هم هستند و آنچه که حائز اهمیت است، پررنگ تر کردن وحدت بین دو کشور است.

حسین گونگور ابراز امیدواری کرد در مدت حضورش در تبریز با همراهی و کمک گرفتن از تجربه و علم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، کارهای مهمی را در راستای گسترش و تعمیق روابط دو طرف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون وظیفه خطیر معرفی تبریز به ترکیه و معرفی ترکیه به تبریز را برعهده دارد، گفت: تمایل زیادی به آشنایی با ظرفیت های تبریز و مسئولان و فعالان اقتصادی تبریز دارم تا روند اجرای طرح های علمی و زیرساختی مشترک را تسهیل کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز