استاندار آذربایجان ‌شرقی:

شهر تبریز می‌تواند الگوی وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۸:۳۵:۳۶
کد خبر: ۷۹۰۰۱۴
شهر تبریز می‌تواند الگوی وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد
استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به سابقه تاریخی و پیشینه علم و دانش در تبریز، گفت: تبریز با سابقه ۷۰۰ ساله در عرصه دانشگاهی، باید در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه به جامعه الگو بدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  محمدرضا پورمحمدی در همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه، با تاکید بر ضرورت تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و تحقق کامل آن ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی گفت: هیچ‌کس در ضرورت این وحدت تردیدی ندارد، اما در چگونگی و کم و کیف آن دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه‌، گفت: حوزه و دانشگاه هر دو یک رسالت دارند که همان رسالت انبیاست؛ تربیت انسان متعالی، متعهد و متخصص رسالت این دو مجموعه است از این‌رو باید به هم نزدیک باشند.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: این اصل به ویژه در عصری که بحث‌هایی مانند سکولاریسم مطرح است، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسترهای همکاری بین حوزه و دانشگاه که از گذشته وجود داشته، از سال پیش با تشکیل دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه تبریز، به صورت سیستماتیک پیش می‌رود و امید است شاهد فعالیت‌های مدون و منسجم بیشتری در این رابطه باشیم.

 

همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف بررسی کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز