مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

تجهیز به علم و تکنولوژی روز برای کاهش تلفات ناشی از حوادث ضروری است

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۴:۳۱:۰۰
کد خبر: ۷۹۳۶۳۳
تجهیز به علم و تکنولوژی روز برای کاهش تلفات ناشی از حوادث ضروری است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: برای کاهش تلفات ناشی از حوادث و بلایا، باید به علم و تکنولوژی روز مجهز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بدر شکوهی در آیین اختتامیه مسابقات رباتیک جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد با بیان اینکه کشور ما به علت موقعیت خاص جغرافیایی که در آن قرار گرفته جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا است افزود: ۴۰ حادثه شناخته شده در دنیا وجود دارد که ۳۱ مورد آن در کشور ما اتفاق می افتد.

 

وی خاطرنشان کرد: علیرغم پیشرفت های علم و دانش بشری، به جهاتی از قبیل بی برنامگی و بی دقتی در انواع ساخت و سازها و عدم رعایت استانداردهای مورد لزوم و بی توجهی به مسائل و مباحث ارزشمند زیست محیطی، میزان خسارات و آسیب های ناشی از وقوع این حوادث افزایش یافته است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال های اخیر نیز در اثر وقوع حوادثی همچون زلزله های مخرب و غیره، بیشترین تلفات حوادث در واقع متوجه کشورهای جهان سوم و در حال توسعه گردیده است.

 

وی تصریح کرد: دستیابی به علم و تکنولوژی و استفاده از آن در مدیریت سوانح طبیعی و بحران می‌تواند سهم بسزایی در جلوگیری از کاهش تلفات حوادث داشته باشد.

 

شکوهی با بیان اینکه در حوزه قوانین در خصوص مقابله با حوادث طبیعی مشکل خاصی دیده نمیشود افزود: موضوعی که اهمیت دارد، دخالت دادن مباحث و کاربرد عملی علم و تکنولوژی در فرایند مدیریت بحران است.

 

وی همچنین با اشاره به ورود جمعیت هلال احمر به بحث رباتیک تصریح کرد: ورود جمعیت هلال احمر به بخش رباتیک، حرکت مبارکی است که امیدواریم این ورود کماکان تا حصول نتیجه مطلوب نهایی تداوم داشته باشد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانش آموزان، مدیران آینده این کشور هستند ابراز داشت: جوانان ما باید با عزم هرچه بیشتر در این مسیر روشن گام نهاده تا در آینده در صورت لزوم، پاسخگوی نیازهای کشور باشند.

 

وی تاکید کرد: مجهز شدن دانش آموزان و جوانان به علم و تکنولوژی روز، باعث می شود آنها در مدیریت‌های خود در آینده موفق ظاهر شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز