معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز:

 شهر هوشمند از ضرورت های مهم در دنیای امروز است

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۰:۳۳:۲۶
کد خبر: ۷۹۵۲۵۶
 شهر هوشمند از ضرورت های مهم در دنیای امروز است
 معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز از شهر هوشمند به عنوان یکی از ضروریات اداره شهرها در دنیای کنونی نام برده و گفت: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروز در شهر با آن روبرو هستیم از طریق شهر هوشمند تسهیل پیدا می کند. 

  به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مرتضی موحدنیا در آستانه برگزاری نخستین همایش شهر هوشمند گفت: با استقرار سیستم شهر هوشمند تا اندازه زیادی مراجعه مردمی به اداره ها کاهش پیدا می کند که این اقدام تبعات مثبتی دارد.

موحدنیا با اشاره به برخی مزایای شهر هوشمند افزود: اقدامات مثبتی در زمینه ترافیک، محیط زیست، فضای سبز و ... در نتیجه این رویکرد در سطح شهر شاهد خواهیم بود که منجر به سلامت شهروندان می شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت ها و آمادگی شهرداری تبریز در زمینه شهر هوشمند بیش از سایر شهرها است، اظهار داشت: طی سال های اخیر اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است که از آن جمله به دیتا سنتری که شهرداری تبریز ایجاد کرده اشاره کرد که همین به عنوان برخی زیرساخت های شهر هوشمند به شمار می رود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز ادامه داد: زیرساخت های موجود در شهرداری مثل شبکه های ارتباطی، فیبر نوری، داده های مکانی ، بحث امنیت و... از دیگر زیرساخت های این موضوع به شمار می رود که امیدارم این موارد بیش از پیش افزایش یابد.

موحدنیا با اشاره به نقش پر رنگ شهروندان در این خصوص، گفت: تمامی این مسائل و تلاش ها برای آسایش هر چه بیشتر شهروندان است چرا که شهروندان ما نشان داده اند  که همیشه از چنین طرح هایی استقبال کرده اند.  وی شهر هوشمند را گامی مهم برای موضوع بحران های شهری دانسته و افزود: تبریز شهری زلزله خیز به شمار می رود که می توان از خدمات شهر هوشمند در مواقع ضروری در این زمینه نیز بهره گرفت. معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز همایش شهر هوشمند را اتفاقی مبارک دانسته و  خاطرنشان کرد: با برپایی هر چه تخصصی تر این همایش قدم های مثبت در جهت ایجاد شهر هوشمند برداشته می شود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز