مدیرکل درآمد شهرداری تبریز:

شفافیت اولویت شهرداری در تعرفه عوارض محلی است

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۷:۴۹:۲۶
کد خبر: ۷۹۶۸۷۲
شفافیت اولویت شهرداری در تعرفه عوارض محلی است
مدیرکل درآمد شهرداری تبریز گفت: شهرداری تبریز در بین شهرداری های کلانشهر های کشور در تعرفه عوارض محلی بیشترین شفافیت را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین زاده مدیرکل درآمد شهرداری تبریز در جلسه  شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب گفت: توسعه متوازن شهری رویکرد اصلی تعرفه عوارض محلی سال 98 است.

 تا این لحظه هیچ موردی از تعرفه سال 97 در دیوان عدالت اداری ابطال نشده است.

او ادامه داد: دلیل این کار اعمال کلیه مصوبات و دستورات دیوان عدالت اداری در تعرفه است.

حسین زاده با انتقاد از آرای متعدد و بعضا متناقض دیوان عدالت اداری گفت: این موضوع باعث ایجاد مشکلات متعدد در جریان تدوین تعرفه می شود.

مدیرکل درآمد شهرداری تبریز گفت: برای شفافیت هر چه بیشتر تعرفه عوارض محلی تمام تعرفه منتشر شده و نحوه محاسبات در سامانه شهرداری قرار گرفته است.

حسین زاده ادامه داد: از کلیه مناطق خواسته شده است تا تمام محاسبات به صورت سیستمی انجام شود و هیچ گونه محاسبه دستی در مناطق انجام نخواهد شد.

او با انتقاد از نظام مهندسی و تامین اجتماعی گفت: این دو نهاد بیشتر از ما از شهروندان در زمان اخذ پروانه عوارض می گیرند که منطقی نیست.

در این جلسه پیش از حسین زاده، عباس خراسانی معاون اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری به بیان نظرات خود در خصوص تعرفه سال 98 شهرداری پرداخت.

او با انتقاد از نبود وحدت رویه در شهرداری ها گفت: از سال 83 تا امروز در خصوص تعرفه پیشرفت زیادی کردیم و رویه شهرداری تبریز همیشه رو به جلو بوده است.

خراسانی با بیان اینکه عمده شهروندان از دفاتر پیشخوان رضایت ندارند اظهار داشت: در شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته ولی اشکالات جزئی که وجود دارد باعث نارضایتی شهروندان می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز