یک شاخه گل برای بانوان تبریزی

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۲۱:۲۲:۱۵
کد خبر: ۸۰۲۴۸۱
یک شاخه گل برای بانوان تبریزی
 سبدهایی پر‌ از گل های رز قرمز، این بار نمادی برای عذرخواهی از تمام مادران و دختران ایران از طرف مردان تبریزی بود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، طی روزهای گذشته انتشار خبری تلخ در تبریز موجی از اعتراضات عمومی را رقم‌زد، تصویری از مزاحمت چند پسر نوجوان و جوان به دو دختر در یکی از مراکز تفریحی با اعتراضات شدید همشهریان تبریزی روبرو شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در این خصوص از دستگیری  تمامی عوامل ایجاد مزاحمت به شهروندان در پارک ائل گلی تبریز خبر داد و گفت: با اشراف اطلاعاتی دو نفر از عوامل ایجاد مزاحمت در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر  و روانه زندان شدند. سرهنگ هاشم شعفی افزود:در ادامه چهار نفر مزاحم دیگر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.  دادستان عمومی و انقلاب تبریز نیز در برخودی قاطع با این اتفاق گفت: عاملان ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز به زندان معرفی شدند. موسی خلیل الهی ادامه داد: پرونده افراد فوق به شعبه بازپرسی ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده در اولویت است و کیفرخواست به زودی صادر خواهد شد.

اما این اتفاق این بار با اعمال قانون مختومه نشد و با نگاهی جدید ادامه یافت.

مردم تبریز در اعتراضی اجتماعی به این رفتار ضد اخلاقی، کمپین خود جوشی با عنوان تقدیم گل به بانوان راه انداختند و با حضور در اماکن پر تردد و پارک ائل گلی تبریز با دسته های گل از بانوان عذرخواهی کردند.

اقدامی که در نوع خود بی نظیر بود و مرحمی بود بر زخم دل مادران و دختران این سرزمین تا غبار غم از دل هایشان بزداید و امید را در دل آنها زنده کند.

این پویش هرچند در محدوده ی کوچک اجرا شد اما اتفاقی بود بزرگ و تلنگری برای ما تا فراموش نکنیم که این عزم اجتماعی است که می تواند در مقابل هجار شکنی ها بایستد و آرامش و شادی را در عمق وجود زنان و مردان این سرزمین نهادینه سازد. 

خبرنگار: حمیده بردباری

نظر شما
پرونده ویژه