استاندار آذربایجان شرقی:

گرایش‌های سیاسی‌ نباید موجب بازی کردن در میدان دشمن شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۷:۵۵
کد خبر: ۸۱۵۳۷۷
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آن قدر از دردهایمان حرف زده‌ایم که داشته‌هایمان را فراموش کرده‌ایم، گفت: گرایش ها و سلیقه های متفاوت سیاسی نباید موجب شود در میدان دشمن بازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در همایش علمی توسعه اجتماعی؛ الزامات، موانع و راهکارها در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه هر چه اعتماد و انسجام اجتماعی بین مردم بیشتر باشد، سرمایه اجتماعی بیشتر خواهد شد؛ گفت: دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادها و دولت را کم کند و اقتصاد کشور را به هم بریزد.

 

وی تحول همه جانبه را پیش شرط توسعه یافتگی دانست و افزود: بعد اجتماعی و فرهنگی توسعه به سایر ابعاد اولویت دارد و اگر ظرفیت های فکری افراد و جامعه پایین باشد، در آن جامعه مملو از گنج هم باشد نمی توان کاری از پیش برد.

 

وی اظهار داشت: توسعه اجتماعی در تعریف سنتی به صورت تغییر و تحولی که بتواند رفتارهای اجتماع را تغییر دهد و زندگی انسان‌ها را در اجتماع ارتقاء ببخشد، تعریف می‌شود، اما توسعه اجتماعی در دهه نود به قادر ساختن مردم برای شرکت در امور مربوط به خودشان اشاره دارد.

 

پورمحمدی افزود: جامعه ما از این نظر رنج می‌برد و گاهی اوقات حقوق مسلم ما زیر پا گذاشته می‌شود و باید بدانیم تکالیفی در مقابل حقوق مان نیز داریم، باید نظارت همگانی، مشارکت اجماع محوری و مسئولیت پذیری را بالا ببریم.

 

استاندار آذربایجان شرقی مهم ترین و اساسی ترین بحث توسعه در جوامع را توسعه اجتماعی دانست و گفت: توسعه تحولی است که در تمام ابعاد و پدیده ها هم به لحاظ کمی و هم کیفی اتفاق می افتد.

 

وی با تاکید به تلاش برای تحقق ابعاد ترسیم شده برای توسعه اجتماعی گفت: یکی از این ابعاد، تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی است و باید ببینیم ما چقدر در از بین بردن شکاف اقتصادی، تبعیض جنسیتی و تفاوت‌های نژادی و قومی، موفق بوده‌ایم.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: افزایش سطح سواد بانوان و پیشرفت در حوزه درمان از جمله شاخص‌های توسعه اجتماعی پس از انقلاب هستند که باید این‌ها را هم ببینیم.

 

وی تاکید کرد: اخلاق و پایداری توسعه و استفاده درست از منابع به طور جدی جزو اولویت‌های کارگروه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با توسعه اجتماعی قرار بگیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز