اطلاعیه هواشناسی آذربایجان شرقی در پی ناپایداری های جوی

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۹:۴۹
کد خبر: ۸۲۸۶۲۴
اطلاعیه هواشناسی آذربایجان شرقی در پی ناپایداری های جوی
 روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی در پی ناپایداری های جوی اطلاعیه از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی متن این اطلاعیه به شرح زیر : به اطلاع مسافران و هم استانی های عزیز می رساند با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، بارش شدید باران گاهی رگبار و رعد و برق و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش تندبادهای موقتی، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات احتمال اصابت صاعقه، مه گرفتگی و کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و احتمال کولاک برف در گردنه های کوهستانی و برفگیر استان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، ضمن توجه به توصیه زیر اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

به اخبار و هشدارهای هواشناسی دقت کرده و توصیه های هواشناسی و دستگاه های مرتبط با بحران های جوی را جدی بگیرید. توصیه می‌کنیم روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه روزهای مناسبی برای سفر به ویژه به سمت استانهای جنوبی، غربی و جنوب غربی نیست.

از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه، ‌‌جدا خوداری کنید.

برف پاکن و شیشه شور وسیله نقلیه از جهت سالم بودن بررسی شود.

در هنگام رعد و برق از حصار های فلزی، ‌خطوط تلفن و برق دور شوید.

ایستادن زیر درخت، ‌روی تپه هنگام رعد و برق، ‌خطرناکترین اقدام است. از دکل ها، ‌آنتن های فرستنده ها، ‌تاسیسات انتقال نیرو،‌ بنر ها،‌ داربست ها و موارد مشابه دوری کنید. خودروها را در مکان هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام،‌ دیوار سست و... وجود دارد، ‌پارک نکنید.

تمهیدات لازم جهت تجهیز خودرو به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده های کوهستانی برف گیر به عمل آید. شماره تلفن ۱۳۴ سازمان هواشناسی نیز آماده پاسخگویی به مردم در زمینه وضعیت هوای همه نقاط و راههای کشور، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز