دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

هفته کارگر نباید رنگ دولتی بگیرد/ کاهش واحد های بحرانی استان از ۲۲۰ واحد به ۱۳ واحد از آغاز دولت تدبیر و امید

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۴:۵۲:۵۲
کد خبر: ۸۳۸۰۶۳
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از کارگران و برنامه های هفته کارگر گفت: ما حمایت دولت از کارگران را خواستاریم اما هفته کارگر نباید رنگ دولتی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، کریم صادق زاده در نشستی با خبرنگاران تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی در آذربایجان شرقی را 600 تشکل اعلام کرد و گفت: 500 تشکل کارگری و 100 تشکل نیز کارفرمایی است.

 

وی اظهار کرد: تعداد کارگران مشمول قانون کار و بیمه شده اجباری در استان 680 هزار نفر است.

 

صادق زاده با بیان اینکه 85 درصد کارگران در کشور قراردادی هستند در حالی که این رقم در ترکیه 15 است، اظهار داشت: انتظار داریم کمیسیون اجتماعی مجلس با تصویب قانون ساماندهی قرارداد کارگران روز مزد، از گسترش شرکت های خدماتی جلوگیری کند.

وی از احیای طرح معوق قرارداد کارگران در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ساماندهی قراردادها، بحث درمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان خواسته اصلی کارگران است.

صادق زاده، گفت: نرخ بیکاری در استان 11 درصد است که نسبت به میانگیت کشوری و سایر استان ها پایین است.

وی از کاهش واحدهای تولیدی بحرانی اظهار داشت: در زمان دولت نهم 220 واحد تولیدی بحرانی در استان وجود داشت که هم اکنون 13 واحد بحرانی وجود دارد که مصمم به  رفع مشکلات این واحدها نیز هستیم.

صادق زاده با اشاره به برنامه های هفته کارگر در آذربایجان شرقی، گفت: دیدار نمایندگان کارگری با امام جمعه تبریز، تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه، گردهمایی زنان کارگر و تجلیل از کارگران زن نمونه، کوه پیمایی خانوادگی کارگران و بازنشستگان و مسابقه دوچرخه سواری از جمله این برنامه هاست.

 

 

 

نظر شما