ساعی:

احزاب قوی پیش شرط استانی شدن انتخابات

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۱۵:۵۳:۳۱
کد خبر: ۸۴۲۳۷۷
احزاب قوی پیش شرط استانی شدن انتخابات
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی استانی شدن انتخابات را ضروری دانست و گفت: این‌مهم زمانی به نتیجه می رسد که احزاب قوی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی؛ زهرا ساعی طی گفت و گویی گفت: برای برگزاری مطلوب استانی شدن انتخابات نیازمند حضور جدی احزاب و تشکل های سیاسی برای برگزاری چنین انتخاباتی هستیم.

وی پیامدهای کلی برگزاری استانی انتخابات را خوب ارزیابی و اظهار کرد: هم اکنون احزاب و تشکل های ساختارمند، منسجم و قدرتمند سیاسی که بتوانند در تمام استان ها فعال بوده و توانایی ارایه لیست های انتخاباتی داشته باشند، وجود ندارد و این موضوع یکی از نقاط چالش برانگیز و نقطه ضعف برگزاری انتخابات به صورت استانی است.

ساعی، با اشاره به برخی از جنبه های مثبت و منفی این اقدام گفت: در صورت فراهم شدن شرایط برگزاری انتخابات استانی، نگرش های محلی و قومیتی در طرح و تصویب قوانین کاهش می یابد و اولویت بندی بودجه ای در سطح کلان بهتر و واقعی تر انجام می شود و به موازات همین مسایل تصویب طرح های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی مناسب تر پیگیری می شود.

اما دغدغه وی در این خصوص کاهش مشارکت سیاسی است و در این خصوص نبود تشکل های سیاسی در شهرستان ها را یادآور شد و گفت: نبود احزاب قوی در شهرستان ها باعث سردرگمی در ارائع لیست ها شده و در نتیجه کاهش مشارک را بدون شک شاهد خواهیم بود.

طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 اسفند ماه پارسال با 138 رای موافق، 75 رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب رسید و این طرح هم اکنون در شورای نگهبان در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز