معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

نشاط اجتماعی عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۲۹:۴۳
کد خبر: ۸۴۲۹۹۰
نشاط اجتماعی عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نشاط اجتماعی، مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های زیرزمینی است و همه نهادها و متولیان این حوزه باید بیش از اینها به این مسأله توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در سیزدهمین نشست هیأت اندیشه‌ورز استان با محوریت نشاط اجتماعی، افزود: در جامعه ای که در آن نشاط اجتماعی برقرار باشد در آن جامعه امید، سرزندگی و دل‌بستگی بین مردم و حاکمیت استوار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی می‌تواند از آسیب‌ها پیشگیری کند، گفت: هرچقدر آسیب‌های اجتماعی گسترش یابند هزینه مقابله با آنها نیز بیشتر خواهد بود؛ بنابراین باید به فکر پیشگیری باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز به ابلاغیه‌های شورای اجتماعی کشور و برنامه پیشنهادی سازمان امور اجتماعی کشور در رابطه با نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: تحقق این موضوع در اولویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

بدر شکوهی افزود: نشاط، امری درونی و برخاسته از رضایت است و برای ایجاد نشاط اجتماعی باید ملاحظات فرهنگ ملی و هنجارهای اعتقادی مورد توجه قرار گیرد.

وی، توجه به فرهنگ و آداب و رسوم بومی از جمله موسیقی سنتی را از اقدامات مناسب برای ارتقای نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این زمینه باید به تنوع فرهنگی و موسیقی های بومی و محلی و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد توجه شود.

رئیس دانشگاه تبریز هم با بیان اینکه نشاط اجتماعی موتور محرکه هر جامعه‌ای است، اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن نشاط اجتماعی حاکم باشد، در مسیر رشد و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

میررضا مجیدی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و متولیان این حوزه باید با توجه به تاریخ، تمدن و فرهنگ گذشته در جامعه نشاط اجتماعی به وجود آورند، تصریح کرد: ما باید با توجه به آموزه های دینی، اعتقادی، آیین‌ها، باورها و فرهنگ گذشته خویش نشاط و شادابی را در جامعه نهادینه کنیم و نباید در این راستا از فرهنگ جوامع غربی تبعیت کنیم.

در این جلسه برخی اساتید و اعضای شرکت کننده به ارایه دیدگاه ها و نظرات خود  در خصوص نشاط اجتماعی، آثار و پیامدهای آن پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز