نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ضرورت ارائه مفاهیم فرهنگی و اجتماعی در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۱۲:۳۲:۴۵
کد خبر: ۸۵۵۲۷۶
ضرورت ارائه مفاهیم فرهنگی و اجتماعی در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی و اجتماعی پارک‌ها و بوستان‌های شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری، مجموعه‌ای از فرصت‌های مهم اجرایی را در اختیار دارد و می‌تواند نقش موثری در فرهنگسازی عمومی و تقویت روحیه نشاط و امید ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدحسین فرهنگی در دیدار با سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، با بیان این مطلب اظهار کرد: پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های مهمی نظیر عینالی، این قابلیت را دارند که با برپایی نمایشگاه‌های کتاب و غرفه‌های فرهگی و هنری، در خدمت آموزش خانواده‌ها و گروه‌های مختلف سنی باشند.

وی ادامه داد: با پیشینه علمی و فرهنگی که از مدیریت سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی سراغ داریم، تفکرات ایشان، در صورت اجرا می‌تواند پیامدهای مثبت و سازنده برای شهر داشته‌ باشد.

فرهنگی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کشورهای جهان، تاریخ جنگ‌های خود را با ایده‌های هنری ویژه، به گردشگران داخلی و خارجی ارائه می‌دهند، اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، حماسه‌آفرینی سال‌های دفاع مقدس و ادبیات پایداری و مقاومت انقلاب اسلامی، حامل نکات جذاب و آموزنده‌ای برای اجرا در فضای شهری است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که رخدادهای ورزشی شهرداری باید با تاکید بر ورزش همگانی و عمومی باشد.

وی تصریح کرد: در محدوده وظایف و برنامه‌های شهرداری، «فرهنگ» در معنی عام کلمه مطرح است و برنامه‌ریزی فرهنگی، باید با نگاه جامعه‌شناسانه، اقشار مختلف شهروندان را پوشش دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این دیدار، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی شهرداری، به ویژه در حوزه فرهنگ، برای رسیدن به مرحله تاثیرگذاری و جریان‌سازی، نیاز به حمایت و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند.

وی تاکید کرد: مسیر اجرایی سازمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی، با اولویت توسعه فرهنگ شهرنشینی و آموزش‌های شهروندی، و در بخش ورزش، با تاکید بر ورزش همگانی و نشاط اجتماعی، در نظر گرفته شده‌است.

وی همچنین از طرح سازمان برای غنی‌سازی اوقات فراغت در فصل تابستان خبر داد و گفت: جامعه هدف این طرح، مربوط به خانواده شهرداری است و توجه به استعدادها و مهارت‌های اجتماعی، در کنار برنامه‌های با نشاط ورزشی، هنری و آموزه‌های اخلاقی و مذهبی، از بخش‌های اصلی این طرح خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز