رییس جمهور در آیین افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس:

سرمایه گذاری سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال در بخش برق/۶۷ درصد تولید برق توسط بخش خصوصی است/ آمریکایی ها امروز ظریف را تحریم کردند قبلا غلط های بزرگتری کردند

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۱۱:۰۹:۲۶
کد خبر: ۸۷۹۳۰۷
رییس جمهور با اشاره به سرمایه گذاری کلان صورت گرفته در بخش آب و برق در سطح کشور گفت: در طول شش سال گذشته سالانه 40 هزار میلیارد تومان در بخش برق سرمایه گذاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر حسن روحانی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی  و در آیین افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس وآغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب گفت: امروز قدمی دیگر را برای رونق و رشد اقتصادی کشور برمی داریم از سال 95 این نیروگاه شروع شده  و  در طول چند سال مهندسان و کارگران ما قدم بسیار بزرگی توانسته اند بردارند.

وی با اشاره به اینکه باید قدرت نعمت هایی را که داریم بدانیم گفت: این نعمت ها در زمانی که انسان می تواند به راحتی استفاده کند اصل نعمت را یادش می رود شبیه ماهی که در آب هست و یادش نیست در داخل آب شنا می کند  اما موقعی که مشکلی پیش بیاید و قطعی برق را در تابستان گرم و یا خدای نکرده در یک بیمارستان شاهد باشیم و یا اینکه موادی که تولید می شود و در سایه انرژی در اختیار ما قرار نگیرد بهتر احساس می کنیم که این خدمات زیر بنایی چقدر ارزشمند است .

روحانی گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی حدود 40 سال پیش مقدار برق کشور 7 هزار مگاوات بوده و در آغاز دولت تدبیر وامید 69 هزار مگاوات بوده و امروز که در خدمت شما هستیم به 81 هزار و 700 مگاوات رسیده و این معنایش رشد چشمگیر در زمینه سرمایه گذاری ، تولید و ایجاد خدمات لازم در زمینه انرژی است.

وی با تاکید بر ضرورت ورود به فناوری های نو گفت: ما وارد تکنولوژی جدیدی شدیم که دارای راندمان بالاتری در زمینه فناوری های نوین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که این افتتاح ها دلپذیر تر است و این افتتاح سرآغاز یک موفقیت ، فتح و پیروزی برای رشد اقتصادی و اجتماعی است.

روحانی با اشاره به تعداد قابل توجه افتتاح ها در ماه های اخیر گفت: در سال جدید ما در هر ماهی در یکی از استانها شاهد افتتاح ها در زمینه آب و برق بودیم. امروز شاهد افتتاح نیروگاه هستیم و آغاز عملیات نیروگاه دیگر را در برنامه داریم  و شبکه های آبرسانی نیز مورد افتتاح قرار خواهد گرفت و این افتتاح ها  با اعتباری بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در بخش آب و برق وقتی در یک روز این حجم افتتاح می شود معنایش رشد اقتصادی و امید و نشاط در جامعه است.

رییس جمهور افزود: چرا من می گویم در این شرایط افتتاح ها ارزش بیشتری دارد . وقتی کشوری در شرایط عادی است در این شرایط هم افتتاح افتخار است اما در شرایط فشار و تحریم کشور ما افتخار بالاتری را برای ملت و کشورمان شاهد هستیم .

وی با اشاره به تحریم های بی سابقه علیه کشورمان افزود: امروز استیصال بدخواهان ما به کجا رسیده ؟وقتی یک سال پیش می گفتند ما قادریم نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهیم یعنی استقلال ایران را بشکنیم. یعنی آینده ایران در دست ما باشد و این چنین آرزوهایی داشتند نمی دانستند ملت ما در همه مقاطع و در همه صحنه ها در برابر فشار دشمن موفق و پیروز بوده است . آنها می گویند آنها در مذاکرات پیروز بوده و در جنگ نا موفق بودند فعلا 50 درصد را پذیرفته اند . مردم ما می دانند ما در هر زمینه ای ما اهل تجاوز نیستیم و همیشه اهل دفاع بودیم و همیشه دفاع ما موفق بوده و برای آب و خاک و وطن خود همه توانمان را به کار گرفته ایم.

روحانی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است  مردم ما عزیز ترین سرمایه ها یعنی فرزندانش را برای دفاع از وطنشان فرستادند و هر روز لازم باشد می فرستند این ملت بزرگی است و امروز بعد از یک سال و سه چهار ماه بعد از شدید ترین فشار ها و تحریم ها دست به کارهای کودکانه می زنند هر روز می گویند می خواهیم مذاکره کنیم و بعد وزیر خارجه آن کشور را تحریم کنیم و قبل آن غلط های بالاتری کردند و رهبر معظم انقلاب را تحریم کردند و این اقدامات به معنای آن است که دشمنان ما آنچنان عاجر شدند که فرصت تفکر را از دست دادند.

وی با اشاره به تحریم دکتر ظریف توسط امریکا گفت: راه مذاکره وزارت خارجه است ورییس و مسئول دیپلماسی خارجی وزیر امور خارجه است اینکه دولتی که معتقد است دولت ابر قدرت است در سطح جهان از مصاحبه وزیر خارجه ما ترس دارد و مشخص است تمام ارکان کاخ سفید از حرف زدن و منطق یک انسان دیپلمات آگاه هراس دارند.

رییس جمهور اظهار کرد: وقتی آقای ظریف در نیویورک مصاحبه می کند اینها ماه ها در این خصوص صحبت می کنند. شما که این همه ادعای آزادی بیان و دموکراسی داشتید و می گفتید آزاد ترین کشور دنیا هستید الان از منطق یک عالم ایرانی کاخ قدرتتان به لرزه در می آید و از یک طرف می گویید آماده مذاکره  بدون شرط هستید و از طرف دیگر وزیر امور خارجه را تحریم می کنیدو این چیزی جز عظمت دولت ایران نیست.

وی قدرت دولت و کشور را از ملت ایران دانست و گفت: قدرت ما از کجات قدرت ما از ملت ایران استT قدرت وزیر خارجه، رییس جمهور و رهبر معظم انقلاب ما از کجاست؟ قدرت ما از مردم استو این قدرت مردم ایران فداکار، بانشاط و متحرک است که توان عظیمی را در برابر بدخواهان ما به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 213 طرح و پروژه مهم  در بخش برق به افتتاح خواهد رسید  گفت: افتتاح امروز مربوط به بخش خصوصی است و اینجا افتخار مضاعف است و کار بخش خصوصی دارای افتخار بیشتری است و دولت باید همه اینگونه امور را به تدریج به بخش خصوصی واگذار کند.

وی ادامه داد: 67   درصد تولید برق توسط بخش خصوصی است و این نشان می دهد مردم ما مسیر صحیح و درستی را برای پیشرفت کشور انتخاب کردند و این نشان می دهد مسیر توسعه و انسجام ما ادامه خواهد یافت.

رییس جمهور بار دیگر موضوع تحریم ها را یادآور شد و گفت: تردید ندارم دشمنان ما از تحریم ها پیشمان خواهند شد این تحریم گرچه برای ما ضرر دارد فوایدی هم دارد برای انها تنها ضرر است برای آنها تحریم انها شکست سیاسی ، اخلاقی ف حقوقی و تعهدشان در برابر سازمان ملل و شکستشان در برابر ملت بزرگ 82 میلیونی است . و این تحریم به ضرر اروپا و دیگران است  اما منفعت اصلی برای ملت ایران است و روی پای خود می ایستیم و در فناوری های نوین پیشرفت های بسیار خوبی کردیم.

روحانی با اشاره ضرورت توجه به توان داخل در تولید گفت: بنا به گزارشی که اخیرا در هیات وزیران داده شد که بخش هایی از خودرو که مجبو بودیم از خارج وارد کنیم امروز بخش اعظم را در داخل داریم تولید کنیم .این به معنای عظمت است و در چند هفته دیگر شاهد افتتاح های بزرگی در صنعت هوایی و پدافند هوایی خواهیم بود و همه اینها نشان از پیشرفت تکنولوژیکی است ما پهباد امریکا را زدیم اما مهم این بود با سیستم پدافندی ایرانی زدیم .

رییس جمهور تحمل فشار های اقتصادی از سوی ملت ایران را قابل تقدیر دانست و گفت: امروز باید همه توانمان را برای پیشرفت کشور به کار بگیریم، می دانیم مردم ما در زندگی دچار فشار و سختی هستند اما در عین حال مردم ما سر فرود نیاوردند و سختی را با دل و جان خریدند و میدانند همه مقامات و مسئولین تمام تلاش های خود را به کار گرفته اند و دلیلش همه افتتاح ها در ما ههای گذشته ، در آذربایجان شرقی  و اینده است.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت آمار بیکاری کاهش یافته و روند سرعت تورم ما روند کاهشی است و شرایط در ماه های آینده بهتر می شود.راه ما تلاش بیشتر، فداکاری بیشتر، اتحادبیشتر و ورود جوانان و متخصصین برای پیشرفت  کشور واقتصاد جامعه ما خواهد بود.

خبرنگار: حمیده بردباری       عکاس: فاطمه دخت فرج

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز