مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از تجربیات زنان توانمند برای آموزش مهارت به زنان آسیب‌دیده

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۰:۱۳:۴۲
کد خبر: ۸۸۰۴۰۲
ضرورت استفاده از تجربیات  زنان توانمند برای آموزش مهارت به زنان آسیب‌دیده
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از «موسسه خیریه شکوفایی مهر جنون»، از نزدیک با فعالیت‌ها و مشکلات این موسسه در حوزه «زنان آسیب‌دیده» آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،بدر شکوهی در این بازدید تأثیرگذاری بر زندگی انسان‌ها را کاری بزرگ برشمرد و با تأکید بر نقش خیرین در تأمین مالی موسسات خیریه، گفت: در هیچ کجای دنیا چنین کارهایی تنها  با اتکا به ظرفیت‌های دولتی میسر نیست و باید از ظرفیت مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

وی افزود:  افرادی که آگاهانه و با نیت انسانی و غیرانتفاعی وارد فعالیت‌های این حوزه شده‌اند، در هدف گذاری خود باید به دو نکته توجه داشته باشند. نکته اول پیشگیری از بروز خشونت علیه زنان و نکته دوم استفاده از تجربیات و تخصص زنان توانمند برای آموزش مهارت به زنان آسیب‌دیده است.

شکوهی، خشونت علیه زنان را بیشتر ناشی از مسائل معیشتی برشمرد و از فعالیت‌های موسسه خیریه «شکوفایی مهر جنون» در حوزه معیشت، کار و آموزش مهارت به زنان آسیب‌دیده قدردانی کرد.

وی در خصوص مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای افراد آسیب دیده نیز گفت: در صورتی که طرحی مدون از سوی موسسه با مبلغ مشخص و تعداد اشتغال ایجاد شده ارائه شود، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

شکوهی همچنین با اشاره به نحوه مواجهه با افراد جامعه هدف، گفت: رفتار با افراد آسیب‌دیده باید محترمانه و با شیوه‌ای خاص باشد تا فرد آسیب دیده، متحمل آسیب بیشتری نشود. باید تلاش شود تا فرد آسیب دیده به لحاظ شخصیتی به مرحله خوداتکایی و استقلال برسد تا وقتی دوباره وارد جامعه شد، با مشکل روبة‌رو نشود.

وی بر لزوم همکاری و استفاده از ظرفیت‌های ادارات دولتی همچون بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای، مراکز دانشگاهی و بهزیستی برای کمک به فعالیت‌های این موسسه نیز تاکید کرد.

خانم نصیرپور، مدیر عامل موسسه شکوفایی مهر جنون نیز گزارشی از حوزه فعالیت‌های موسسه در مورد زنان خشونت و آسیب دیده و اهداف آتی موسسه ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز