وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

آموزش و تحول دیدگاه انسانی نخستین اصل درکاهش سوانح رانندگی است/ مرگ و میر سالانه ۱۶هزار نفر در سوانح رانندگی

۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۴:۵۵:۴۰
کد خبر: ۸۸۸۲۲۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر نقش برجسته آموزش در تحول دیدگاه های انسانی گفت: آموزش و تحول دیدگاه انسانی اول اصل در کاهش حوادث ، سوانح و بیماریهای غیر واگیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سعید نمکی در آیین آغاز به کار بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن  با تاکید بر موضوع آموزش در بحث سوانح رانندگی خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مدرسه محور یکی از موضوعاتی است که در همین راستا عملیاتی شده است.

وی از مرگ و میر۳۱۳ هزار نفر به دلیل بیماری های غیرواگیر، حوادث و سوانح در طول سال در سطح کشور خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ هزار مورد از مرگ و میرها به دلیل فشار خون بالا در کشور ثبت شده است که در این خصوص نیز طرح ویژه های طی ماه های گذشته در سطح کشور اجرایی شد و استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح شناخته شده است.

وی از ۱۶ هزار فوتی در صحنه در سوانح رانندگی در سطح کشور در طول استان خبر داد و گفت: این رقم تنها با احتساب فوتی در صحنه اعلام شده است و بدون شک فوتی های ما در اثر سوانح و حوادث جاده ای بسیار بالاتر از این رقم است.

نمکی با بیان اینکه عوامل موثری در ایجاد مشکلات در ترافیک جاده‌ای دخیل است، افزود: معتقدم عمده مشکل اصلی در تصادف عامل انسانی و فرهنگ توسعه نیافته فرد است.۶ برنامه توسعه ملی بعد از انقلاب داریم و در آن برنامه‌ها زیرساخت‌ها‌، گاز و نفت حرف زدیم ولی نقشی برای انسان مشخص نکردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه سند ملی برای نقشه راه و مدیریت حوادث و سوانح را ضروری دانست و گفت: باید آموزش‌ها جامع‌محور، محله‌محور و نفرمحور باشد و در نظر داریم از بین 20 میلیون خانوار  در هر خانواده یک سفیر سلامت داشته باشیم .

نمکی با تاکید بر مولفه های تاثیر گذار در سلامت گفت: مسائل زیست محیطی نیز در کنار مسائل سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد و اینکه اقتصاد ملی ما تحت الشعاع خودرو و سوخت غیر استاندارد قرار می گیرد قابل تامل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز