معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

هفتمین نمایشگاه رینوتکس آبان امسال در تبریز برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۶:۲۵:۰۴
کد خبر: ۸۹۸۷۶۵
هفتمین نمایشگاه رینوتکس آبان امسال در تبریز برگزار می‌شود
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری هفتمین نمایشگاه رینوتکس در نیمه اول آبان ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علی جهانگیری رییس ستاد اجرایی هفتمین جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی رینوتکس ۲۰۱۹گفت: این نمایشگاه ۱۳ تا ۱۷ آبان ماه و با حضور فناورانی از استانهای مختلف کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری رینوتکس ۲۰۱۹ گفت: این نمایشگاه  محل تعامل عرضه و تقاضای فناوری در کشور است و در طول سال‌های گذشته توانسته است جایگاه خوبی در سطح ملی پیدا کند.

وی شعار این دوره از نمایشگاه را «فناوری ایرانی و رونق تولید» عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل برخی تحریم‌ها بیش از 1300 محصول در سال 97 ممنوع الورود شد و واردات بخش عظیمی از محصولات هم مقرون به صرفه نیست و نیاز است که با تولید داخلی جایگزین شود و این نمایشگاه می‌تواند زمینه داخلی سازی محصولات و وصل شدن فناوران به تولید کنندگان را فراهم شود.

 جهانگیری با تاکید بر اینکه اغلب نمایشگاه‌های کشور عرضه محور هستند ولی رویکرد ما در این نمایشگاه، عرضه و تقاضااست افزود: امسال این نمایشگاه در ۱۸ زون تخصصی برگزار می شود که هر یک از این زون ها به نوبه خود به عنوان یک نمایشگاه تخصصی عمل می کند.

وی ویژگی رینوتکس را نسب به دیگر رویدادهای مشابه تقسیم‌بندی متفاوت آن عنوان کرد و افزود: در این رویداد تقسیم‌بندی غرفه‌ها با تقسیم‌بندی دانشگاهی و پارک‌های علمی و فناوری یا حتی بر اساس استان و شهرستان در نظر گرفته نشده است. RINOTEX بر اساس زون‌های تخصصی تقسیم‌بندی می‌شود. به این صورت که هر زون موضوعات مخصوص به خود را در بر می‌گیرد.

جهانگیری دلیل اصلی تقسیم‌بندی زون‌های تخصصی را در درجه نخست ایجاد شبکه‌ای میان فعالیت حوزه مربوطه به‌منظور شناسایی و همکاری مشترک عنوان کرد و ادامه داد: دلیل دیگر این امر این است که متقاضیان و مشتریان بالقوه و بالفعل فناوری بتوانند به‌راحتی موضوع موردنظر خود را رصد کنند.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس با اشاره به زمان ثبت نام فناوران برای حضور در این رویداد بزرگ فناوری کشور گفت : برنامه فناوران در ۱۸۶ تخصصی از شهریور ماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت و فناوران می توانند از طریق سامانه رینوتکس طرح های فناورانه خود را برای در 18 بخش ثبت نام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز