در بازدید نایب رییس مجلس و استاندار مطرح شد؛

افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد تا یک ماه دیگر

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۱:۲۷:۳۴
کد خبر: ۹۱۱۰۲۵
افتتاح راه‌آهن میانه- بستان‌آباد تا یک ماه دیگر
استاندار آذربایجان شرقی به همراه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از سه پروژه مهم حوزه راه‌سازی و حمل‌ونقل در استان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت اجرایی آنها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در بازدید از ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد و خط‌آهن تبریز- میانه، این پروژه را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: با تکمیل و رفع نواقص جزئی ایستگاه بستان‌آباد تا یک ماه آینده، مسیر ریلی میانه تا بستان‌آباد به طول 130 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مسیر بستان‌آباد تا تبریز به طول 42 کیلومتر نیز بیشتر از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم این مسیر نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

پورمحمدی ادامه داد: ایستگاه خاوران در قطعه بستان‌آباد- تبریز در روزهای آینده به پیمانکار واگذار می‌شود و پل باسمنج نیز در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اعتباری برای تکمیل این پروژه وجود ندارد، گفت: قطعه نخست این طرح ریلی در حد فاصل میانه تا بستان‌آباد با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری افتتاح می‌شود.

خط‌آهن میانه- تبریز از قدیمی‌ترین طرح‌های حمل ‌و نقل کشور و از طرح‌های بزرگ و راهبردی آذربایجان شرقی است که از سال 1379 به طول حدود 175 کیلومتر ساخته می‌شود.

این پروژه ادامه راه‌آهن تهرانـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- سهند بازدید و بر تسریع در عملیات اجرایی آن تأکید کرد.

در این بازدید عنوان شد در صورت تخصیص اعتبارات لازم، آسفالت‌ریزی این پروژه تا پایان امسال انجام و آماده بهره‌برداری شود.

استاندار آذربایجان شرقی از پروژه آزادراه تبریز- ارومیه نیز بازدید و آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه را از نزدیک بررسی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز