مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت نهادینه سازی پدافند غیر عامل در بین عموم مردم/ بدون طرح پیوست پدافند غیرعامل اجازه احداث زیر ساخت حیاتی داده نمی شود

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۰:۰۴:۳۲
کد خبر: ۹۱۶۹۹۲
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت نهادینه سازی پدافند غیر عامل در بین عموم مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدباقر آقایی در جمع خبرنگاران از آغاز هفته پدافند غیر عامل از هشتم تا چهاردهم ماه جاری خبر دادو گفت: در این هفته نسبت به اطلاع رسانی پدافند غیرعامل تاکید شده است.

وی ادامه داد: همزمان با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی ، رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل بعد از هفت سال در دستور کار ما قرار دارد و این نقشه به عنوان نقشه راه استانی مد نظر قرار خواهد گرفت.

آقایی گفت: تلاش میکنیم تا درک و احساس مشترک بین مدیران و کارشناسان ایجاد شود و از ظرفیت تمامی دستگاه ها در این راستا استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از تئوری عبور کرده و در راستای اقدامات عملی گام برداریم تا به مصونیت، ایمنی و پایداری در زیر ساخت های حیاتی دست یابیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقدامات پدافند غیر عامل فراجناحی و فرادولتی است و یک تکلیف ملی است، امروز صحنه افکار عمومی به صحنه جنگ تبدیل شده است و کسانی موفق می شوند که بتوانند در این عرصه عملکرد به موقع داشته باشند.

وی با تاکید بر مقابله در برابر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن ادامه داد : امروز شاهد تغییر آرایش نظامی با هدف تشدید عملیات روانی هستیم ومهمترین ابزار جنگ نرم رسانه ها هستند.

وی با اشاره به توجه به دفاع غیرعامل گفت:دفاع غیر عامل فطری ترین و صلح آمیزترین دفاعی است که در زمان آرامش باید بنیه خود را قوی کنیم چرا که در شرایط بحرانی این امکان فراهم نیست که بتوانین استراتژی را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به الزامات رعایت پدافند غیرعامل در پروژه های بزرگ گفت:تمامی زیر ساخت ها باید استعلامات لازم را از پدافند غیر عامل اخذ کنند و طرح پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند و بدون طرح پیوست پدافند غیرعامل اجازه احداث زیر ساخت حیاتی داده نمی شود.

وی ادامه داد: در پروژه قطار شهری خط یک با برخی از نواقصات در گذشته کار شده است اما در خصوص خط دو پیوست پدافند غیرعامل به ما ارسال شده است و بررسی این پیوست در حال انجام است.

آقایی  بر رعایت الزامات و مقررات پدافند غیرعامل در بیمارستان ها نیز اشاره کردو گفت: در خصوص دفع پسماند بیمارستانی مشکلاتی در گذشته بود که ما ورود کردیم به طوری که بوددر گذشته پسماندهای شیمیایی به قزوین منتقل می شد الان بیمارستان ها به صورت دفع اقدام می کنند و در این خصوص شرکتی با ما مذاکراتی داشتند و آماده اند تمامی پسماندهای شیمیایی را به صورت اصولی دفع کنند تا از دفع جزیره ای این پسماند ها جلوگیری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز