رئیس دانشگاه تبریز:

مسیر توسعه از دانشگاه می‌گذرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۲:۵۸:۳۰
کد خبر: ۹۳۳۶۹۸
مسیر توسعه از دانشگاه می‌گذرد
رئیس دانشگاه تبریز گفت: مسیر توسعه هرجامعه ای از دانشگاه ها می گذرد و اگر به دانشگاه ارزش داده شود، در واقع به جامعه ارزش داده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، میررضا مجیدی صبح امروز که به مناسبت روز دانشجو در صد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز حضور یافته بود، طی سخنانی با شااره به نامگذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو، اظهار کرد: ۶۵سال پیش دانشجویان برای حفظ استقلال مملکت به حضور نیکسون در ایران اعتراض کردند که در جریان این اعتراضات سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: دانشگاه ها و دانشجویان همواره در مسائل فرهنگی و اجتماعی پیشرو هستند و دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران پیشروترین دانشگاه کشور به شمار می آید.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تغییر نسل دانشگاه ها با گذر زمان تشریح کرد: دانشگاه ها تا دهه شصت بیش تر در حوزه تربیت نیروی متخصص فعالیت داشتند اما بعد از دهه شصت به حوزه پژوهش و تولید مقاله هم ورود پیدا کردند.

به گفته مجیدی، دانشگاه های نسل سوم همان دانشگاه های کارآفرین هستند و از دانشگاه هایی هم که بین المللی فکر کرده و منطقه ای عمل می کنندریال می توان به عنوان دانشگاه های نسل چهارم یاد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز