سخنگوی وزارت امور خارجه:

کاهش تنش در منطقه از محور های اصلی سفر دکتر روحانی به ژاپن است

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۵۳:۳۷
کد خبر: ۹۳۶۱۱۷
کاهش تنش در منطقه از محور های اصلی سفر دکتر روحانی به ژاپن است
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره سفر رئیس جمهور کشورمان به کشور ژاپن گفت: گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور و گفتگو در مورد کاهش تنش ها در منطقه از جمله محور های سفر دکتر حسن روحانی به کشور ژاپن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود در خارج از تهران و در شهر تبریز اظهار کرد: مراودات تاریخی بین ایران و ژاپن در طول سالهای متمادی برقرار بوده است و ارتباط با ژاپن به عنوان یکی از کشورهای مهم در شرق آسیا، برای ما مهم است.

وی با اشاره به کاهش برخی از روابط بین دو کشور گفت: در برخی از مسائل بر اساس فشارهای ایالات متحده امریکا شاهد تصمیماتی از طرف ژاپن بودیم اما دلمان می خواست کشورهای دوست قدری به گذشته و آینده روابط نگاه می کردند.

موسوی خاطر نشان کرد: ژاپن به عنوان کشور دوست با حسن نیت نظراتی دارد. ما از اقدامات دولت ژاپن استقبال می‌کنیم، این کشور در خصوص کاهش تنش ها نیز پیشنهاداتی از روی حسن نیت ارائه کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد در سفر اخیر دکتر حسن روحانی به ژاپن شاهد افزایش تعاملات بین دو کشور و اقدامات روبه جلو باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزایش همکاری ها بین کشورهای همسایه را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ۱۵ کشور همسایه داریم که همه از اهمیت برخوردارند. کشورهای شمال و شمال غرب ایران از نگاه ویژه ای در ارتباط با ایران برخوردارند. در این بین استان های مرزی و به خصوص آذربایجان و کردستان به طور ویژه تاثیر بسزایی در گسترش روابط، دارند.

موسوی با اشاره به موقعیت استراتژیکی تبریز به عنوان قطب مراودات ایران با جمهوری آذربایجان و ترکیه افزود: ایران و آذربایجان ها به هم مدیون هستند و آذربایجان شرقی و غربی نقش تاریخی و محوری در حفظ یکپارچگی و اقتدار ایران داشته است. معتقدیم در حال حاضر اقدامات بسیاری برای توسعه جایگاه بین‌المللی تبریز در حال انجام است و برگزاری نخستین کنفرانس مطبوعاتی بین المللی من نیز در خارج از تهران و در شهر تبریز، نوید بخش این موضوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز