افزایش ۳۰درصدی عملیات عمرانی نسبت به سال گذشته/ پیش‌برد مترو، مهم‌ترین پروژه عمرانی سال ۹۸ بود

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۳:۳۵:۰۶
کد خبر: ۹۴۶۰۵۸
افزایش ۳۰درصدی عملیات عمرانی نسبت به سال گذشته/ پیش‌برد مترو، مهم‌ترین پروژه عمرانی سال ۹۸ بود
شهردار تبریز از افزایش ۳۰درصدی عملیات عمرانی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهردر صد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با ارائه گزارش عملکرد پروژه های عمرانی شهرداری تبریز، عنوان کرد: طی دو سال گذشته ما حدود ۹۰۰ پرونده مسئله دار عمرانی داشتیم که با صرف زمان زیاد مشکل حدود ۸۰۰ پرونده حل شده و بقیه پرونده ها را نیز در حال پیگیری هستیم تا از طریق مراجع قضایی حل شود.

مترو، اصلی ترین پروژه سال ۹۸ بود

شهردار تبریز افزود: اصلی ترین پروژه سال ۹۸، پروژه مترو تبریز است که به تنهایی بیش از یک‌هزارمیلیاردتومان برای آن هزینه شده است که  به اندازه دو و نیم برابر کل بودجه عمرانی استان است.

او ادامه داد: در موضوع فضای سبز که بحث توسعه آن مطرح است، اگر شورای محترم مجوز لازم را صادر کند، برای تعدادی از مجتمع ها که جمعیت آنها رنج خاصی دارند، کاشت فضای سبز انجام می دهیم. در این خصوص البته مشارکت مردمی را بایدافزایش بدهیم تا خود مردم درخت بکارند. همه شهروندان وظیفه دارند به موضوع فضای سبز ورود کنند و تا زمانی که اینگونه نباشد و فقط به کارگران فضای سبز اتکا کنیم، مشکل فضای سبز حل نخواهد شد. 

ایرج شهین باهر پارک بزرگ تبریز را بزرگترین پروژه شهرداری تبریز در تمام سال های اخیر دانست و گفت: پس از حدود ۵۰ سال تکلیف پارک بزرگ مشخص شد و طی آن قراردادی منعقد شد که در سال ۹۹ احداث شود.

میزان تخریب سالانه آسفالت تبریز ۴۰درصد بود

او به افزایش کیفیت و توزیع آسفالت خیابان ها و معابر تبریز در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: کیفیت و وضعیت آسفالت تبریز به گونه ای بود که بر خلاف تمامی شهرها که هر سال معمولا ۱۵ درصد تخریب آسفالت ایجاد می شود، این تخریب بالای ۴۰ درصد بود که به این موضوع نیز توجه جدی شد. ما کارخانه تمام اتوماتیک آسفالت را احداث کردیم که آسفالت با کیفیتی را تولید و پخش کنیم.

ایرج شهین باهر اظهار کرد: بحث هدایت آب های سطحی معمولا در مواقع بارش و جاری شدن سیل به یاد می افتد شهرداری با ایجاد کانال ها و مسیل ها، این موضوع را جمع بندی و ساماندهی کرده  که حتی در بارش های عید نوروز هم خوشبختانه شاهد وقوع سیلاب در تبریز نبودیم.

انجام ۵کیلومتر پله‌گذاری در سکونتگاه های غیررسمی

او توانمندسازی بافت حاشیه نشین را از دیگر اقدامات سال ۹۸ شهرداری تبریز دانست و گفت: برای اولین بار کوچه های شیب دار مناطق حاشیه نشین که قابل دسترسی نبود، بیش از پنج کیلومتر پله گذاری شد و از طرف دیگر به دنبال توانمندسازی و ایجاد پارک در این مناطق هستیم.

افزایش ۳۰درصدی عملیات عمرانی شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته

شهردار تبریز یادآور شد: در مجموع در پروژه های عمرانی سال ۹۸ حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت اعتباری و ۳۰ درصد افزایش کار عمرانی نسبت به سال گذشته داشتیم.

او افزود: البته در کنار این موارد، در جهت حذف فضای ایجاد فساد موضوع ترک تشریفات را کنار گذاشته و با لحاظ کردن این مورد پروژه ها را ادامه می دهیم. ۴۰ درصد مناقصه های شهرداری به دلیل وضعیت اقتصادی  و اوضاع  قیمت بالای مصالح و دستمزد،  پیمانکاران علاقه مند به کار نبوده و نیستند. ترک تشریفات یک چالش برای شهرداری است و اکنون از وضعیت مطلوب سیستم عمرانی برخوردار نیستیم چون فضای اقتصادی کشور باعث شده تا پیمانکاران پای کار نیایند.

تلاش برای اتمام فاز یک خط دو مترو تبریز تا پایان شورای پنجم شهر

شهردار تبریز با اشاره به برنامه های سال آینده، عنوان کرد: برای سال ۹۹ فضای سبز را به شکل جدی پیگیر هستیم و تلاش میکنیم خط ۱ مترو را تا پایان سال به آخرین ایستگاه برسانیم. کارهای خط ۲ را نیز به شکل جدی پیگیر هستیم تا فاز ۱ خط ۲ را تا پایان شورای پنجم از محله قراملک به بازار متصل کنیم که این اتفاق کمک زیادی به حمل و نقل عمومی خواهد کرد.  

پروژه های ویترینی مشکلات شهروندان را حل نمی کند

او ادامه داد: موضوع آسفالت را هم در سال آینده ادامه می دهیم.  هدایت آب های سطحی و توانمندسازی بافت های حاشیه نشینی نیز از دیگر برنامه های سال ۹۹ شهرداری تبریز است. در خصوص رفع حاشیه نشینی، هنوز از وزارت راه و شهرسازی زمینی دریافت نکرده ایم و با این حال برای سال ۹۹ پیش بینی کرده ایم که در این مناطق ساخت و ساز انجام دهیم.

ایرج شهین باهر به لزوم برطرف سازی مشکلات محله ای تاکید کرد و گفت: از اعضای محترم شورا می خواهیم با همراهی خود ما را یاری کنند تا در محور های اصلی پروژه های عمرانی و تعدادی از پروژه های ترافیکی با ایجاد چند تقاطع غیرهمسطح معضلات سطح شهر بخصوص مشکلات محله ای را حل کنیم.

او افزود: پروژه های ویترینی مشکلات شهروندان را چندان حل نمی کند و باید مسائل و مشکلات محله ای و پیاده رو سازی و آسفالت را برطرف کنیم تا رضایت شهروندان را به دست آوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز