نیکوخصلت:

عملکرد شهرداری تبریز در بارش های اخیر قابل قبول است/ لزوم مشارکت مردم در برف‌روبی

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۲:۴۷:۴۲
کد خبر: ۹۵۴۱۸۶
عملکرد شهرداری تبریز در بارش های اخیر قابل قبول است/ لزوم مشارکت مردم در برف‌روبی
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز عملکرد شهرداری در بارش های اخیر را تا حد زیادی قابل قبول عنوان کرد و گفت: رویکرد ما باید از دفع آب های سطحی به جمع آوری این آب ها تغییر یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،سعید نیکوخصلت با اشاره به عملکرد شهرداری تبریز در بارش های اخیر، اظهار کرد: در خصوص برف‌روبی، ما باید در دو رویکرد تغییر رویه داشته باشیم و بپرسیم که عملکرد مردم و عملکرد شهرداری چگونه بوده است.

او ادامه داد: عملکرد شهرداری لجستیکی است و از این رو سرعت عمل دستگاه ها و امکانات برفروبی باید لحاظ شود که به نظر می رسد در فرآیند برفروبی، عملکرد شهرداری تبریز تا حد زیادی قابل قبول بوده است. البته ما به تجهیزات قوی تری نیاز داریم تا برف را سریعا به روی باغچه ها و درختان شیفت بدهد و اجازه ندهیم که برف آب یا بخار شود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص عملکرد مردم هنگام بارش برف، عنوان کرد: سه دهه قبل برف‌روبی و پارو کردن برف وظیفه روتین هر شهروند بود اما از موقعی که زندگی مردم ماشینی شده است، همه انتظار دارند که شهرداری برفروبی کند یا برف آب شود.

او افزود: سال ها قبل همه اهالی محله ها پشت بام منزل، دم در و سر کوچه خود را برفروبی می کردند اما اقداماتی مثل ایزوگام پشت بام ها و مسائلی از این قبیل رخ داد تا اکنون توجه مردم به برفروبی کمتر باشد. این در حالی است که در کشورهای دیگر مردم را به پارو کردن برف از درب منازل و کوچه ها مکلف کرده اند.

نیکوخصلت در عین حال به لزوم مشارکت شهرداری و شهروندان اشاره کرد و گفت: در موضوع برفروبی باید نگاهی دوطرفه داشته باشیم و بر این اساس هم خود مردم باید به این کار ورود کنند و هم اینکه دستگاه هایی باید تهیه و به کار گرفته شود که برف را قبل از اینکه سنگین شود، توسط پمپ باد از روی خیابان ها به سمت باغچه ها و درختان کنار خیابان شیفت کند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا شهرداری امکان خرید چنین دستگاه هایی را دارد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، هم اکنون هزینه های خرید چنین دستگاه هایی قابل توجیه نیست اما با این حال و با امکانات موجود، شهرداری تبریز توانسته عملکرد قابل قبولی در موضوع برفروبی داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال به لزوم تغییر رویکرد در خصوص آب های سطحی تاکید کرد و افزود: رویکرد ما باید از دفع آب های سطحی به جمع آوری این آب ها تغییر یابد. ما نباید آب های سطحی را به سمت غرب تبریز هدایت کنیم بلکه لازم است تا با حفر چاه های عمیق، آب های منطقه ای را به این چاه ها هدایت کنیم.

او گفت: این چاه ها نباید برای بهره برداری از آب ها باشد بلکه چاهی که حفر می شود، برای شیفت آب های سطحی در بهار، پائیز و زمستان باشد تا سفره های زیرزمینی ما را غنی تر کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز