آخرین آمار و اطلاعات انتخاباتی از زبان رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۵:۱۵:۵۰
کد خبر: ۹۶۴۷۴۹
آخرین آمار و اطلاعات انتخاباتی از زبان رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از پیش‌بینی 3 هزار و 54 شعبه اخذ رأی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: دو میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رأی دادن در آذربایجان شرقی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو گفت: تبلیغات نامزدهای این انتخابات از 24 بهمن شروع و تا ساعت 8 صبح اول اسفند ادامه خواهد داشت و در دوم اسفند ماه شاهد حماسه باشکوه دیگری از مردم  خواهیم بود.

وی افزود: انتخابات تجلی اراده مردم و اعمال قدرت مردم در چرخه قانونی قدرت در نظام اسلامی  بوده و مردم با حضور خود پای شعبات اخذ رای سرنوشت یکی از قوای مهم کشور یعنی قوه مقننه را مشخص می کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: طی چهل سال گذشته با احتساب همه پرسی ها 36 دوره انتخابات و به عبارتی به طور میانگین هر سال یک دوره انتخابات برگزار شده که در هیچ نظام سیاسی این گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه قوه مقننه یکی از مهم ترین و اساسی ترین قوای کشور است، اضافه کرد: به لحاظ حقوقی وظیفه قوه مقننه اصلاح و وضع نظم و قوانین کشور و نظارت بر اجرای قوانین مصوب است و باید در راستای حفظ آرامش و رفاه مردم و مبارزه با فساد قدم بردارد.

راستگو خاطرنشان کرد: مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از حضور مردم است و اراده مردم توسط صندوق های رای مشخص می شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: ستاد انتخابات استان از 10 ماه گذشته در راستای تامین سلامت و امنیت و برگزاری پرشور انتخابات در دوم اسفند تشکیل شده است و ماموریت هر یک از دستگاه ها نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه 61 هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی هستند، گفت: به همه افرادی که خود را در محک آزمایش مردم قرار می دهند اطمینان می دهیم وظیفه ما صیانت و دفاع از آرای مردم است .

راستگو تشریح کرد: در آذربایجان شرقی 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد 145 هزار و 293 نفر برای اولین بار واجد شرایط رای دادن می شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان تبریز 1 میلیون و 379 هزار و 770 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و برای اخذ رأی آنان 800 شعبه پیش بینی شده که نسبت به دوره گذشته، یکصد شعبه بیشتر است.

راستگو اضافه کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر، اسکو در مجموع یک هزار و 300 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد 683 شعبه در شهر تبریز مستقر است.

وی با بیان اینکه در کل استان 364 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شده اند، گفت: در شهرستان تبریز 143 نفر تایید صلاحیت شده بودند که با توجه به انصراف چند نفر در مجموع 139 نفر وارد عرصه رقابت شده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تاکید کرد: همه نامزدهای حاضر در عرصه رقابت باید قانون را سرلوحه کار خود قرار داده و شایستگی ها و سوابق خود را برای مردم ارائه کنند

وی اضافه کرد: ستاد امنیت انتخابات در استان تشکیل شده و همه فعالیت های نامزدهای انتخاباتی پایش می شود و خوشبختانه تا کنون مشکل حادی در استان گزارش نشده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز