رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ابتلای۱۶۱۸ نفر به کرونا در آذربایجان شرقی/ ۱۵۷ نفر از ابتلا به کرونا جان باختند/ وخامت حال ۲۵ نفر از مبتلایان

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۰:۴۶:۴۷
کد خبر: ۹۸۳۲۵۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای 1618 نفر به کرونا ویروس در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی طی گفت و گویی با اشاره به آخرین آمار ابتلایان به کرونا ویروس گفت: تعداد فوتی های مبتلایان به این ویروس در استان 157 نفر است و متاسفانه حال 25 نفر از بستری شدگان نیر وخیم است.

وی با اشاره به اینکه تمام شهرستان ها استان درگیر کرونا ویروس هستند گفت: شهرستان‌های سراب، مرند، شبستر، میانه، مراغه، تبریز و اهر را در راس مناطق مبتلا به کرونا  قرار دارند و خوشبختانه تعداد مراجعان در شهرستان‌های سراب و مرند طی روزهای گذشته روند کاهشی داشته است.

وی با اعلام اسامی محلات پر خطر تبریز نیز گفت:  محلات عباسی، یوسف آباد، شهید قره باغی، سه راه بهشتی، ولیعصر، نگین پارک و گلپارک،  مارالان، قراملک، ارم، پاسداران ،سردرود، لاله، رسالت، نصف راه ، خطیب بیشترین میزان مبتلایان را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورود کیت‌های تشخیصی جدید طی روزهای آتی به استان خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه امکان تست 200 بیمار را داریم اما با ورود این تجهیزات این امکان افزایش می یابد.

صومی از قبیح خواندن این بیماری در بین مردم ابراز ناخرسندی کرد و گفت: نباید مبتلایان به این بیماری را مورد سرزنش قرار دهیم چرا که کسانی که باعت تسرعی این بیماری و انتشار می شوند کارشان نادرست است و هر فردی امکان دارد دچار این بیماری شود و این قبیح نیست.

وی ادامه داد: هنوز شواهدی در خصوص ماندگار بودن کرونا وجود ندارد و احتمالااین ویروس نیز مانند ویروس‌های هم خانواده‌ همچون سارس، مرس و آنفولانزا پس از مدتی در بدن انسان از بین برود و مانند ویروس ایدز نیست.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز