معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

استمرار اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۳ فروردین/ ضرورت خودمراقبتی مردم در مقابل کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۰:۲۲:۱۰
کد خبر: ۹۸۴۹۲۹
استمرار اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۳ فروردین/ ضرورت خودمراقبتی مردم در مقابل کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از استمرار اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا 23 فرودین خبر داد و گفت: هرگونه تصمیم جدید در این رابطه از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با قدردانی از تلاش تمامی دستگاه ها و همراهی مردم برای مقابله با بیماری کرونا در استان افزود: جلسات استانی ستاد مقابله با کرونا به صورت مستمر به ریاست استاندار برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت 13 کمیته تخصصی در زیرمجموعه این ستاد استانی افزود: مسئولیت دو کمیته بر عهده معاونان استاندار و مسئولیت سایر کمیته ها بر عهده مدیران کل دستگاه های اجرایی است.

وی از فعالیت ارزشمند و همراهی رسانه های استان با ستاد استانی مقابله با کرونا قدردانی کرد و افزود: رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی همگانی، اقناع افکار عمومی و سلامت روحی و روانی مردم دارند و ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند و قدردان تلاش های این عزیزان هستیم چرا که شبکه های ماهواره ای و ضدانقلاب به صورت شبانه روزی درصدد القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت خودمراقبتی مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اقشار و اصناف مختلف جامعه تاکید کرد و ادامه داد: همراهی مردم در روز سیزده فروردین، نمود بیشتری داشت ولی همچنان نیازمند همراهی بیشتر برای ریشه کن کرد بیماری هستیم.

راستگو در همین راستا با اشاره کاهش مصرف روزانه بنزین در استان افزود: مصرف روزانه بنزین قبل از روز سیزده فروردین، دو میلیون و 700 هزار لیتر در روز بود که این رقم در روز یادشده به یک میلیون و 300 هزار لیتر کاهش یافت. دیروز نیز به رغم ترافیک و ازدحام در برخی خیابان های شهر تبریز، یک میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در استان مصرف شد.

وی، تجمع و حضور در مراکز شلوغ و پرازدحام را اصلی ترین علت شیوع بیماری کرونا در استان برشمرد و عنوان کرد: شهرهای کم جمعیت استان از آمار بسیار کمتری نسبت به سایر شهرها برخوردارند که حاکی از اهمیت پرهیز از حضور در مراکز، معابر و محلات پرتجمع است.

راستگو درخصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز گفت: با توجه به تعطیلی روز نیمه شعبان و فردای این روز(جمعه)، طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تا روز 23 فروردین ماه استمرار خواهد داشت و تمامی مشاغل و اصناف، مکلف به تبعیت از تصمیمات قبلی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: هرگونه تصمیم جدید در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا نیز از طریق رسانه ملی در استان و سایر رسانه ها، اطلاع رسانی می شود.

در این جلسه اعضای شورای اطلاع رسان نحوه ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان و چگونگی اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف را بررسی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز