مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی خبر داد:

آزادی ۴۲۲ زندانی غیرعمد و مالی از زندانهای استان در سال ۹۸

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۱۰:۵۳:۰۲
کد خبر: ۹۸۷۲۱۰
آزادی ۴۲۲ زندانی غیرعمد و مالی از زندانهای استان در  سال ۹۸
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد طی سال گذشته، گفت: 422 زندانی جرائم غیرعمد در سال 1398 از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رسول تقی‌پور در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال‌ ۹۸ با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۴۲۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

تقی‌پور با بیان این‌که ۴۱۸ تن از زندانیان آزاد شده “زندانیان مرد” و ۴ نفر نیز “زندانیان زن” بوده‌‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۷۴ زندانی از محکومین مالی، ۱۵  زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۳۳ زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ ۴ میلیارد و هشتصدمیلیون تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تامین شد، گفت: ۴ میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ ۲۴ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تامین شد.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ ۱ میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: مبلغ ۹۶ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است .

وی با اشاره به سنت اهداء هزینه ضیافت و احسان از مشارکت ۳۱۵ خانواده متوفی خبر داده و گفت : این سنت در تبریز به یک فرهنگ تبدیل شده و این تعداد خانواده بخشی از بدهی بالغ بر ۲۲۰ زندانی غیرعمد و محکومین مالی را فراهم نموده اند .

وی افزود : مردم تبریز بخاطر عدم شیوع ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم هزینه های احسان و مراسمات ترحیم را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی صرف می کنند و هیچ نیازی نیست که برای این عمل خداپسندانه به ستاد دیه استان مراجعه نمایند و می توانند با شماره تماس ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ در ارتباط باشند و اقدامات لازم را انجام دهند .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد (چهار زندانی زن و ۳۶۲زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز