سهم ۹۰ درصدی آذربایجان غربی از واردات جاده ای کالاهای غیر نفتی

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۱:۵۹:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۱۶۴۰
سهم ۹۰ درصدی آذربایجان غربی از واردات جاده ای کالاهای غیر نفتی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: بالغ بر ۹۰ درصد از کل ترانزیت زمینی کشور در مرزهای استان انجام می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، ارسلان شکری در نخستین جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان که در استانداری برگزار شد، گفت: بالغ بر نود درصد از کل ترانزیت زمینی کشور از طریق مرزهای زمینی آذربایجان غربی انجام می گیرد.

وی افزود : بر اساس آمارهای رسمی ۹۰ درصد واردات جاده ای کالاهای حجمی غیر نفتی و همچنین ۲۵ درصد صادرات جاده ای کالاهای حجمی غیر نفتی کشور از طریق مرزها و پایانه های مرزی آذربایجان غربی انجام می گیرد که این میزان ترانزیت ضرورت توجه به توسعه زیرساخت های دسترسی به پایانه های مرزی و اختصاص اعتبارات استانی و ملی را مطالبه می کند.

شکری تصریح کرد:  توسعه کریدورهای دسترسی به پایانه های مرزی علی الخصوص کریدور بندر امام خمینی (ره) به پایانه مرزی بازرگان در استان با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریال بصورت مشارکتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، اداره کل راه و شهرسازی استان و منطقه آزاد تجاری ماکو در حال پیگیری و انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پایانه های مرزی استان و ضد عفونی در گیت های ورودی و خروجی و مکاتبات با اداره بهداشت و درمان استان و استقرار نماینده این اداره جهت کنترل موارد بهداشتی در پایانه های مرزی افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آمادگی همکاری برای فراهم نمودن شرایط معاینه و تست سلامت بهداشتی رانندگان و اجرای مقررات و پروتکل های بهداشتی کشورهای مقابل با همکاری اداره بهداشت و درمان استان را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعلام اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه زیر ساخت های پایانه های مرزی استان گفت : توسعه سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان، تکمیل سالن مسافری و محوطه سازی پایانه مرزی سرو، احداث و تکمیل پایانه های تجاری و مسافری و محوطه سازی در پایانه های مرزی رازی و تمرچین و پروژه های مسیر دسترسی به بازارچه شیخ سیلو و پیر احمد و نیز سالن موقت تجاری در کیله سردشت از جمله عملیات توسعه ای انجام‌شده در پایانه های مرزی آذربایجان غربی را شامل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز