گامی مهم در راستای الکترونیکی سازی خدمات سازمان امور مالیاتی

اوراق تشخیص و قطعی مالیاتی به صورت الکترونیکی صادر می شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۰:۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۵۱۵۸
اوراق تشخیص و قطعی مالیاتی به صورت الکترونیکی صادر می شود
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از فراهم شدن امکان ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان از 25خرداد ماه، همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن کوماسی با بیان این مطلب گفت: با هدف تسریع در الکترونیکی سازی خدمات سازمان مالیاتی همچنین تسهیل فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با بیماری کرونا، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از امروز شنبه 25 خرداد ماه، همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان غربی کلیدخورد.

وی افزود: بر این اساس از امروز برای تمام مؤدیان، حساب کاربری ایجاد می شود و برای مؤدیانی که متقاضی استفاده از خدمات « ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی » هستند، اوراق تشخیص و قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده آنان، به محض صدور، در این حساب کاربردی، بارگزاری می شود. 

 مدیرکل دستگاه مالیاتی استان با بیان اینکه تمام مؤدیانی که دارای پرونده مالیاتی هستند، می توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان  امور مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir و ثبت «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها«، حساب کاربری برای ابلاغ الکترونیکی را برای خود فعال کرده و از مزایای این طرح استفاده کنند .

کوماسی با اشاره به اینکه اوراق مالیاتی صادر شده به طور خودکار در حساب کاربری متقاضی ابلاغ الکترونیکی بارگزاری می شود،گفت: همزمان با بارگزاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری مؤدی، پیامک اطلاع رسانی به تلفن همراه مؤدی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاریخ مشاهده برگه در حساب کاربری به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه های مالیاتی ثبت می شود، افزود: این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر بوده و ابلاغ انجام شده برابر مقررات قانونی، تمامی پیامد های ابلاغ واقعی را در بر خواهد داشت. 

کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، ابلاغ دقیق و به موقع اوراق مالیاتی، کاهش مراجعات ماموران مالیاتی به مؤدی، صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش زمینه ابتلا به بیماری کرونا را از جمله مزایای اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی عنوان کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز