مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی

گسترش دایره شمول توافق سالیانه برای صاحبان مشاغل

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۸۹۰۲
گسترش دایره شمول توافق سالیانه برای صاحبان مشاغل
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی : امکان بهره مندی صاحبان مشاغل از تسهیلات ناشی از تبصره 100 قانون مالیات های مستقیم در خصوص مالیات مقطوع در سال جاری ، 2 برابر سال گذشته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی حسن کوماسی در دیدار با رئیس اتاق اصناف ارومیه که به مناسبت روزملی اصناف صورت گرفت گفت: با مصوبه سران قوا،صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1398، حداکثر 60 برابر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم یعنی به میزان 19 میلیارد ریال باشد، می توانند از تسهیلات مالیات مقطوع استفاده نمایند. 

وی افزود: این میزان بیش از دو برابر سقف تعیین شده در سال گذشته است و عملا  امسال مؤدیان بیشتری می توانند از این امکان سازمان مالیاتی برای قطعی سازی سریع، به صرفه و آسان پرونده های مالیاتی خود بهره ببرند. 

مدیرکل دستگاه مالیاتی استان در ادامه اظهار داشت: یکی از شروط استفاده از مزایای مالیات مقطوع سال 1398، قطعیت مالیات عملکرد سال 1397 است، از این رو بهتر است مؤدیان مالیاتی در فرصتی که به خاطر تمدید دو ماهه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1398 تا پایان مرداد ماه در اختیار دارند، به تدریج نسبت به قطعی سازی مالیات عملکرد سال 1397 خود اقدام کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال پرونده مالیاتی90 درصد از صاحبان مشاغل استان با استفاده از توافق مالیاتی به سرعت قطعی شود.

کوماسی با بیان اینکه این تصمیم سران قوا برای کاهش تردد مؤدیان به ادارات مالیاتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک به مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا  گرفته شده است گفت: قطعی سازی بخش اعظم پرونده های مالیاتی مشاغل با استفاده از توافق مالیاتی، باعث می شود ادارات مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و رسیدگی به فعالیت های زیرزمینی و اختفای فعالیت های اقتصادی زمان لازم را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز