اجرای پروژه گازرسانی آذربایجان‌غربی برغم مشکلات اقتصادی

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۷:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۱۶۹۲
اجرای پروژه گازرسانی آذربایجان‌غربی برغم مشکلات اقتصادی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی : برغم مشکلات اقتصادی، اجرای پروژه‌های گازرسانی در حال انجام است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان که به همراه تنی چند از مدیران این شرکت به شهرستان پیرانشهر سفر کرده است، در جلسه‌ای با حضور کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، سیدعلی ترابی فرماندار و جمعی از بخشداران و دهیاران روستاهای در حال گازرسانی این شهرستان و نیز جمعی از پیمانکاران پروژه‌های گازرسانی، اظهار کرد: وصول مطالبات ما عمدتا پایان سال انجام می‌گیرد اما سال گذشته، به جهت شیوع کرونا، بنای ما این شد که مردم را زیاد تحت فشار نگذاریم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد و درآمدهای دولت تقریبا نزدیک به صفر شد، افزود: در مقابل هزینه‌های پزشکی و درمانی سنگینی نیز به دولت تحمیل شد تا دولت از نظر اقتصادی تحت فشار قرار بگیرد.

س

شیخی در ادامه با اعلام اینکه شرکت گاز استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند براساس قوانین موجود خدمات خود را ارائه دهند، گفت: در حوزه گازرسانی و واگذاری اشتراک، ما باید سه قانون را رعایت کنیم؛ اولی منع واگذاری خدمات به ساختمان‌های غیرمجاز بوده و واگذاری خدمات  منوط به گواهی عدم خلافی و گواهی پایان کار است چنانکه مجبوریم به ساختمان‌های خارج از این قوانین خدمات ندهیم.

وی دومین قانون را حفظ کاربری اراضی کشاورزی دانست و افزود: براساس این قانون خدمات‌رسانی ما منوط به جواز تغییر کاربری است که البته اجرای آن هم با هزینه خود اشخاص انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی سومین قانون را نیز مربوط به قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از خدمات عمومی اعلام کرد و گفت: براساس این قانون چنانچه تاریخ احداث ساختمان‌ها پیش از سال ۹۶ باشد، می‌توانیم با اخذ تعهد محضری و سه ساله به آنها گاز واگذار کنیم.

شیخی با بیان اینکه گاز ما با طی ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری به این استان رسیده است، یادآور شد: ما دوست داریم گاز در اختیار همه قرار گیرد اما این خدمات‌رسانی باید مطابق سه قانونی باشد که اشاره کردم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، در ادامه به برخورداری ۶۶ درصد جمعیت روستایی پیرانشهر از گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: این در حالی است که سال ۹۲، در کل استان ۲۸ درصد بود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون گازرسانی به ۱۸ روستای پیرانشهر در دست اجراست، گفت: این روستاها ۱۳ درصد جمعیت روستایی پیرانشهر را شامل می‌شود که با اتمام گازرسانی آنها، میزان جمعیت برخوردار این شهرستان به ۷۹ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به طراحی گازرسانی ۲۵ روستای دیگر پیرانشهر، اظهار کرد: اگر خط انتقال گاز اصلی که در حال احرای آن هستیم به اتمام برسد، اجرای این پروژه کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: گازرسانی به روستاهایی که جمعیت آنها حدود ۷ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را شامل می‌شود نیز در حال طراحی است.

شیخی در پایان تاکید کرد: از اداره‌کل میراث فرهنگی استان نیز درخواست داریم، دست ما را در اجرای پروژه‌ها گرفته و مانع اجرای پروژه‌های روستایی نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز