عملیات اجرایی ۱۲ سد بزرگ آبخیزداری در چالدران آغاز شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۲:۲۸:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۸۶۴۶
عملیات اجرایی ۱۲ سد بزرگ آبخیزداری در چالدران آغاز شد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران گفت: عملیات اجرایی ۱۲ سد بزرگ آبخیزداری در مناطق سیل‌خیز این شهرستان آغاز شده است و برای اجرای این طرح ها در مجموع ۴۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علیرضا قربانی گفت : این سدها با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی مراتع، جلوگیری از خطرات ناشی از سیل به اراضی کشاورزی و واحدهای مسکونی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در قالب سدهای بزرگ ملاتی احداث می‌شود.  

وی افزود: این سدها در سه حوزه شامل سعدل، حراملو و کلیساکندی با حجم هشت‌هزار مترمکعب ساخته می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران اضافه کرد: این شهرستان بیش از ۱۶۸ هزار هکتار مراتع ییلاقی و روستایی دارد که در قالب طرح‌های بیولوژیک نیز از این مراتع حفاظت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در جهت حفظ مراتع چالدران ۱۰ هزار هکتار عملیات کود پاشی، بذر پاشی، کپه کاری و قرق در این مراتع در دست اجراست، اضافه کرد: عملیات ۶ هزار هکتاری آن با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و چهار هزار هکتار آن با اعتبار پنج میلیارد ریال در دست اجراست.  

قربانی اظهار داشت: در سه سال گذشته ۴۰ سد بزرگ آبخیزداری در مناطق سیل خیز چالدران با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و حجم ۵۰ هزار مترمکعب احداث شده است.

وی یاد آوری کرد: با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا تا پایان ۶ ماهه اول سال‌جاری اهالی بیش از ۳۰ روستا از مزایای آنان بهره مند خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز