افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو و گیلاس در خوی

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۲:۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۹۱۶۵
افزایش ۱۰ درصدی تولید آلبالو و گیلاس در خوی
مدیر جهاد کشاورزی خوی : تولید محصولات آلبالو و گیلاس در این شهرستان با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۲۸ ‌هزار تن رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی امینی مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان شامل باغ آلبالو و گیلاس است که امسال هفت هزار تن آلبالو و ۲۱ هزار تن گیلاس از این باغ ها برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه تنوع ارقام موجب شده تا مشتریان محصولات گیلاس و آلبالو در این شهرستان افزایش یابد، ادامه داد: تک دانه، مشهد، بادامی و زرد دانشکده جزو ارقام گیلاس و گوشواره‌ای، مجاری و بومی جزو ارقام آلبالوی موجود در شهرستان خوی است.

مدیر جهادکشاورزی خوی گفت: ۳۰ درصد از محصولات تولیدی در شهرستان به صورت تازه خوری به فروش می‌رسد و مابقی به کشورهای عراق، اوکراین، آذربایجان، ترکیه و استان‌های دیگر کشور از جمله اصفهان و تهران و سایر نقاط ارسال می‌شود.

امینی باغ‌های این منطقه را بزرگترین کانون تولید آلبالو و گیلاس در آذربایجان‌غربی عنوان کرد و افزود: ارزش محصولات تولیدی آلبالو و گیلاس خوی بیش از ۳۵۰ میلیاردتومان است ولی کمبود صنایع تبدیلی موجب شده تا فراوری آن با مشکل مواجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز