در نشست ازدواج جوانان،مشکلات و راهکارها مطرح گردید:

دیدگاه مسئولین به مسئله ازدواج جوانان باید تغییر کند

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۳۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۶۶۴۴
دیدگاه مسئولین به مسئله ازدواج جوانان باید تغییر کند
نشست تخصصی ازدواج جوانان ، مشکلات و راهکارها ببه همت سازمان مردم نهاد موسسه بامداد اندیشه و همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و با حضور مدیر خبرگزاری برنا در استان برگزار گردید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، در این نشست محمد حسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های امروز جوانان جامعه مسئله ازدواج است ، گفت :  مقام معظم رهبری در سال های اخیر بارها درباره پنجره جمعیتی و هرم سنی جمعیت به مسئولان هشدار داده چرا که بر اساس آمارها در چند سال گذشته آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش داشته است.

حسنی با اشاره به استفاده از ظرفیت و پتانسیل رسانه ها در آسیب شناسی مسائل ازدواج در ابعاد اجتماعی و اقتصادی گفت : حساسیت رسانه ها به این موضوعات ، بازتابی از واقعیت های اجتماع بوده و باعث آگاهی طیف های مختلف جامعه گردیده و میتواند در رفع مشکلات موثر واقع گردد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با نام بردن بعضی معضلات بمانند تورم،مسکن و دغدغه اجتماعی که در موضوع ازدواج مغفول مانده است گفت : مسئولین امر هیچ آگاهی نسبت به این امور ندارند و میبینیم در ستاد ساماندهی مسئولین از دغدغه های اجتماعی جوانان بسیار دور هستند.

وی با اشاره به تحکیم بنیان خانواده گفت : سنگ بنای مسائل تحکیم بنیان خانواده فرزندآوری آگاهانه بوده که رشد جمعیت که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و سنگ بنای توسعه آینده کشور خواهد بود. 

حسنی با اشاره به افزایش آمار طلاق در مناطق شهری گفت : در مناطق روستایی با افزایش ازدواج و کاهش طلاق مواجه هستیم ولی طلاق عاطفی در این مناطق به شدت قابل لمس است.

معاون امور جوانان با اشاره به تربیت فرزند در جامعه گفت : روابط زیبای بین والدین در تربیت کودک تاثیر مستقیم داشته و آرامش و اطمینان خاطر را به فرزند تزریق مینماند که انسان کامل حاصل این تربیت خواهد بود.

محمد حسین حسنی گفت : ادامه تحصیل به علت بیکاری باعث گذر جوان از سن نشاط ازدواج و ورود به پیرجوانی میگردد و زمان فرزندآوری در این سن منقضی گردیده که خود از عوامل پیری جامعه در آینده خواهد بود.

وی با اشاره به همت جهادی در امر ازدواج گفت : باید تمامی دستگاه های اجرایی متولی بویژه صدا و سیما وارد عرصه شده و فرهنگ ازدواج آسان را ترویج دهند و در مقابل افرادی که داعیه فرهنگ غربی داشته و فردگرایی و ازدواج سفید را تبیلغ میکنند ،تبلیغات آرامش بخش و بدور تجمل گرایی و مبنی بر واقعیت های جامعه را انجام دهند.

وی در پایان گفت : پیشنهاد ما این است که بخش غیردولتی وسمن های جوانان بعنوان  متولی ازدواج آسان پای کار بیایند تا بتوان با اعتماد با پتانسیل های اجتماعی این معضل را رفع نماییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز